| کد خبر: 234502 |

◄ گرانی قیمت بلیت هواپیما هفته آینده تعیین تکلیف می شود

جلسه سوم شورای عالی هواپیمایی کشوری هفته آینده برگزار شده و تصمیم‌گیری نهایی درباره قیمت بلیت هواپیما اتخاذ خواهد شد.

تین نیوز

بیش از دو ماه از گرانفروشی ایرلاین‌ها و افزایش قیمت غیر منطقی بلیت هواپیما می‌گذرد اما همچنان این مشکل بر جای خود باقی است و به نظر می‌رسد جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری هفته آینده برگزار شده و وزیر راه و شهرسازی تکلیف نرخ منطقی برای هر ساعت پرواز را مشخص کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شرکت‌های هواپیمایی از ابتدای تیر ماه امسال قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی تا سقف ۳۰ درصد افزایش دادند و با وجود مخالفت‌ها و هشدارهای مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی نه تنها قیمت را به نرخ سابق مصوب برنگردادند بلکه برای این اقدام ناگهانی‌شان هیچ مجوز قانونی از شورای عالی هواپیمایی دریافت نکردند و توضیحی هم در این باره نداند.

به عنوان مثال طی هفته‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد را تا بیش از یک میلیون تومان فروختند در حالی که بر اساس نرخ مصوب اعلام شده، حداکثر قیمت بلیت برای پرواز تهران-مشهد ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان بود. همچنین سقف نرخ مصوب برای پرواز تهران-شیراز ۶۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود اما ایرلاین‌ها آن را تا بیش از ۸۷۰ هزار  تومان افزایش دادند.

بیشتر بخوانید:

معمای قیمت بلیت هواپیما حل می‌شود؟

در همین راستا محمد اسلامی-وزیر سابق راه و شهرسازی - در همان ایام اعلام کرد که ایرلاین‌ها باید قیمت بلیت هواپیما را به نرخ سابق مصوب (نرخنامه آبان ماه سال گذشته) برگردانند و از سوی دیگر مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری نیز تاکید کردند که این اقدام شرکت‌های هوپیمایی مصداق بارز تبانی و گرانفروشی است و با همه متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد. تورج دهقان زنگنه-رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری - در این باره هشدار داد که اگر  ایرلاین‌ها قیمت بلیت هواپیما را به حالت سابق بازنگردانند آن‌ها را به دستگاه‌های نظارتی و قضایی معرفی خواهند کرد و حتی مسیرهای پروازی آن‌ها لغو می‌شود.

اما نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه در دو جلسه اخیر شورای عالی هواپیمایی کشوری که با حضور اسلامی به عنوان وزیر برگزار شد، اتفاقی هم نیافتاد و در واقع این جلسه‌ها بی فایده بود. چرا که بالاخره پس از حدود یک ماه از این افزایش قیمت غیر قانونی بلیت هواپیما قرار بود در جلسه مذکور تکلیف مردم روشن شود. اما باز هم مردم بودند که بلاتکلیف ماندند و در اقدامی عجیب آقای وزیر که به نظر از افزایش قیمت بلیت هواپیما بسیار ناراحت بود، در جلسه شورای عالی هواپیمایی تصمیم‌گیری نهایی را به جلسه دوم و پس از بررسی و تعیین هزینه هر ساعت پرواز موکول کرد و در جلسه دوم با وجود اینکه آنالیزهای لازم صورت گرفته بود اعلام کرد که نیاز به بررسی بیشتری وجود دارد و تعیین تکلیف درباره آن را تا جلسه سوم به تعویق انداخت.   

اما حالا رستم قاسمی باید تکلیف این آشفته بازار بلیت هواپیما را مشخص کند و وزیر جدید هم خودش خبر از برگزاری این جلسه در آینده نزدیک و تصمیم‌گیری در آن به نحوی نه ایرلاین‌ها ضرر کنند نه مردم را داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.