| کد خبر ۲۳۴۳۴۱
کپی شد

◄ معمای قیمت بلیت هواپیما حل می شود؟

افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما و ناکامی جلسات شورای عالی هواپیمایی در رسیدن به نتیجه عملی.

معمای قیمت بلیت هواپیما حل می شود؟
تین نیوز |

افزایش قیمت غیرقانونی بلیت هواپیما و جلسات بی فایده شورای عالی هواپیمایی در هفته های گذشته که نهایتا نتیجه ای در بر نداشت، به نظر نخستین میراث پرحاشیه اسلامی براری وزیر جدید راه وشهرسازی است.

به گزارش تین نیوز، از ابتدای تیرماه سال جاری، شرکت های هواپیمایی داخلی اقدام به افزایش ناگهانی قیمت بلیت پروازهای داخلی تا سقف ۳۰ درصد کردند؛ اقدامی که بدون دریافت مجوز قانونی از شورای عالی هواپیمایی صورت گرفت و موجی از اعتراضات را به همراه داشت. به عنوان نمونه، قیمت بلیت پرواز تهران–مشهد که طبق نرخ مصوب باید حداکثر ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان باشد، در هفته های گذشته تا بیش از یک میلیون تومان فروخته شد. همچنین نرخ مصوب پرواز تهران–شیراز ۶۷۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود اما ایرلاین ها آن را تا بیش از ۸۷۰ هزار تومان افزایش دادند.

محمد اسلامی، وزیر وقت راه و شهرسازی، در همان روزهای نخست تیرماه اعلام کرد که این افزایش قیمت غیرقانونی است و ایرلاین ها باید نرخ ها را به مصوبه آبان ۱۳۹۹ بازگردانند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز بارها در مصاحبه های رسمی این اقدام را مصداق تبانی دانست و هشدار داد که در صورت ادامه گران فروشی، پرونده قضایی برای شرکت های متخلف تشکیل خواهد شد. تورج دهقان زنگنه، رئیس وقت سازمان هواپیمایی، حتی تهدید کرد که برخی مسیرهای خارجی ایرلاین های متخلف لغو خواهد شد.

با وجود این هشدارها، شرکت های هواپیمایی به افزایش قیمت ادامه دادند و در برابر رسانه ها نیز پاسخگو نبودند. در نهایت، شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل جلسه داد اما نتیجه این نشست ها تنها تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی هزینه هر ساعت پرواز بود و تصمیم عملی برای بازگرداندن نرخ ها اتخاذ نشد.

این بحران که به عنوان نخستین میراث پرحاشیه محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی شناخته می شود، اکنون به وزیر جدید، رستم قاسمی، منتقل شده است. پرسش اصلی اینجاست که آیا وزیر جدید قادر خواهد بود با گران فروشی ایرلاین ها مقابله کند یا این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • سعید قصابیان پاسخ

    معما، قیمت بلیط هواپیما نیست .معما اینه که چطور بعد از بارها و پس از سالها تجربه کردن هنوز برخی در دولت و مجلس نمیخوان قبول کنن که نمیتونن بصورت دستوری برای یک کالا یا خدمت قیمت تعیین کنن و نمیخوان به اصل عرضه و تقاضا تن بدن.
    این آقایون نمیخوان از تجربه قیمت دستوری برای مرغ و شیر درس بگیرن؟
    این آقایون نمیخوان از تجربه قیمت دستوری برای ضریب افزایش اجاره بهای مسکن درس بگیرن؟
    این آقایون نمیخوان از تجربه قیمت دستوری برای فروش خودرو دولتی درس بگیرن؟
    . . .
    ظاهرا این آقایون هنوز نمیخوان قبول کنن که تعیین قیمت دستوری هیچ نفعی برای قشر ضعیف نداره و نفعش گیر دلال می یاد.

  • سعید قصابیان پاسخ

    شاید هم میدونن که قیمت دستوری هیچ نفعی برای قشر ضعیف نداره و نفعش گیر دلال می یاد ولی زبونم لال ، گوش شیطون کر . . . . .