| کد خبر: 22782 |

نظرها و خبرها◄ ایرلاین‌های مهم دنیا کجای کار هستند و ما کجا؟ / دلیل ورشکستگی ایرلاین‌ها چیست؟

تین نیوز | آزادسازی نرخ بلیت هواپیما یکی از خواسته‌های به حق ایرلاین‌ها بود که سرانجام
امسال عملی شد، اما با گذشت چند ماه از اجرایی شدن این طرح نارضایتی‌هایی در بین مردم به چشم می‌خورد که به گفته کارشناسان برای جلوگیری از ادامه این روند باید همچنان که در دیگر کشورها همزمان با آزادسازی نرخ بلیت، الزامات دیگری نیز برای پیشگیری از بروز  مشکلات بازار عملی شده است، در کشور ما نیز آن الزامات اجرایی گردد تا منجر به شکست طرح نشود.


1- وزیر راه: انجام سرمایه گذاری جدید برای توسعه فرودگاه امام ضروری است
تین نیوز | سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ... عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت انجام سرمایه گذاری های جدید با هدف توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: قصد داریم با تشکیل صندوق پروژه سرمایه گذاری و فروش اوراق مشارکت، زمینه حضور همه سرمایه گذاران بخش خصوصی را در انجام طرح های توسعه این فرودگاه فراهم کنیم... 
مطلب کامل

نظر | در هوانوردی یك نفر باید حرف اول و آخر را بزند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۱۸در مورد این مطلب:
1- چگونه امكانات حجاج در فرودگاه امام بهتر از مهرآباد است ؟
2- آیا آن چیزی كه شما افتتاح كردید ترمینال زیارتی بود و یا مسیر ارتباطی؟
3- چگونه دنبال سرمایه در فرودگاه امام هستید وقتی هنوز در خصوص انتصاب اعضای هیئت مدیره شهر فرودگاهی به نتیجه نرسیده اید؟
4- آیا بهتر نیست معاون پارلمانی شما موضوع اساسنامه شهر فرودگاهی را از كوچه و پس كوچه های مجلس بیرون بیاورد؟ و نهایتا اینكه در هوانوردی یك نفر باید حرف اول و آخر را بزند.
بگردید و ببینید كه او كیست بعد اوضاع صنعت درست می شود.

2- افزایش 40 تا 60 درصدی قیمت بلیت هواپیما
تین نیوز | چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
گرانی بلیت هواپیما مدتی است دامن مردم را گرفته و این در حالی است که هر روز اخبار از سقوط هواپیما ها و یا نقص فنی منجر به آسیب روی خط رسانه های می رود. گرانی که در آن خبری از بهتر شدن کیفیت و خدمات نبوده و نیست و تنها باعث می شود حجم سفرهای هوایی کم شود.
مطلب کامل

نظر | الزامات آزادسازی نرخ بلیت هواپیما
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۱۹در مورد این مطلب:
در تمامی کشورها با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما الزامات دیگری نیز عملی شده است تا از اشکالات در بازار جلوگیری نماید. باید در اینجا نیز آن الزامات را عملی کنند تا منجر به شکست کل طرح نشود که سال ها بابت آن زحمت کشیده شده است.

3- ایرلاین های کشور، ورشکسته هستند/ لزوم تدوین بسته حمایتی جدید از سوی دولت
تین نیوز | یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید در بحث احقاق حقوق مسافران وارد شود زیرا ایرلاین ها از نظر اقتصادی ورشکسته هستند و توانایی پرداخت خسارات ناشی از تاخیر پروازها را ندارند...  
مطلب کامل

نظر | دلیل ورشكستگی ایرلاین‌ها نه تحریم است و نه مشتریان
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۱۷ در مورد این مطلب:
دلیل ورشكستگی ایرلاین‌ها نه تحریم است و نه مشتریان دلیل اصلی سو مدیریت است و فساد گسترده مالی سالانه میلیارها تومان تنها در شركت هواپیمایی ...خرج پروژه‌ها و طرح‌های آبكی می‌شود كه تنها به منظور سو استفاده های كلان مالی اجرایی می شوند.

4- واگذاری صدور پروانه دفاتر خدمات مسافرت هوایی به انجمن‌های صنفی؛ گامی برای چابک‌سازی سازمان‌های دولتی
 تین نیوز | دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...در صنعت هوانوردی ذخیره سازی صندلی و فروش بلیت یکی از فعالیت های مهم به منظور انجام حمل و نقل هوایی تلقی می گردد که از وظایف شرکت های هواپیمایی به شمار می رود. این شرکت ها می توانند با تدارک امکانات لازم از جمله محل کسب و نیروی انسانی مجرب و سایر تسهیلات و تجهیزات وظیفه مذکور را راسا انجام دهند و یا ذخیره سازی صندلی و فروش بلیت را از طریق نهادهای واسطه ای (دفاتر خدمات مسافرتی) به اجرا در آورند که در این صورت با انعقاد قرارداد نمایندگی این فعالیت را در اختیار آنها قرار می دهند...
مطلب کامل

نظر | ایرلاین‌های مهم دنیا كجای كار هستند و ما كجا؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۱۷در مورد این مطلب:
شركت های هواپیمایی برای افزایش چالاكی باید بخش های بازرگانی خود را در قالب Out- source به بخش خصوصی واگذار و با الگو برداری از ایرلاین های موفق دنیا و با بهره‌گیری از سامانه نرم افزاری به جای دخالت در فروش، فقط نظارت داشته باشند و البته باید جایگاه نظارت سازمان هواپیمائی كشوری را به عنوان نماینده دولت و مدعی حقوق مردم جدی گرفت البته نه با فرمول و شكل فعلی؟
ایرلاین ها باید با تشكیل GSA این بخش كار را به عنوان بخش هزینه بر و دردسر دار به بخش خصوصی معتبر ! تاكید می نمایم معتبر و نه هر كسی كه ادعای هواپیمائی دارد واگذار و با هماهنگی سازمان هواپیمایی كشور فقط نظارت جدی نمایند.
شركت ماهان به عنوان اولین ایرلاین در حال انجام این مهم است و البته تئوری و نظریه علمی متولی آن ضمانت اجرای پروژه است.
چرا بقیه الگو نمی گیرند؟چرا شركت های هواپیمایی هزینه های سنگینی برای دفتر فروش در شهرستان ها دارند ؟ ببینیم ایرلاین های مهم دنیا كجای كار هستند و ما كجائیم.

5- نوسازی ناوگان هوایی بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته عمل نشد/سلامتی هواپیما به عمرش بستگی ندارد
تین نیوز | دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: مردم مطمئن باشند در حد توانمان اجازه نمی دهیم هواپیمایی که دارای اشکال باشد ، پرواز کند... 
 مطلب کامل

نظر | باید دست نهادهای فرادست از سر بازرسین استاندارد پرواز هواپیمایی کوتاه شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۶-۱۷در مورد این مطلب:
وطیفه نظارت بر رعایت استانداردها بر عهده بازرسین استاندارد پرواز هواپیمایی کشوریست به شرط آنکه در انجام این وظیفه دست عوامل و نهادهای فرادست -که امید می‌رفت با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید شرایط جدیدی در سازمان حاکم شود-از سر این کارشناسان کوتاه شود. 

نظر | وظایف مدیر قابلیت پرواز
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۶-۱۸  در مورد این مطلب:
مدیر قابلیت پرواز بر اساس وظایف تکلیفی خود نباید در صورت دریافت هرگونه اخباری در ارتباط با ایمنی هواپیما، اجازه پرواز به هواپیما بدهد. همچنین مدیر عملیات پرواز مسئول بررسی توانایی عملیاتی متناسب با شرایط آب و هوایی است و این که هواپیما در کدام ساعت و کدام فرودگاه پرواز کند. با این تفسیر مدیر عملیاتی که چند ماه قبل از سانحه منتصب شده چطور می‌تواند این توانایی هواپیما و خلبانان را تشخیص دهد و یا مدیری که قبلا مدیر قابلیت پرواز بود و کوتاهی کرده و فرصت کافی برای توقف داشته اما تنها به روزمرگی پرداخته و اجازه ادامه پرواز را داده چطور می‌تواند به عنوان مدیر بررسی کننده سانحه و مسئول بررسی کننده سانحه تعیین شود؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.