| کد خبر: 226269 |

فرودگاه پیام می تواند فورواردر هوایی ایران و اوراسیا شود

مدیرعامل فرودگاه پیام با اشاره به داشتن ایرلاین اختصاصی و مجوز پرواز به اوراسیا پیشنهاد داد تا فورواردر هوایی ایران و اوراسیا شود.

تین نیوز

مدیرعامل فرودگاه پیام با اشاره به داشتن ایرلاین اختصاصی و مجوز پرواز به اوراسیا پیشنهاد داد تا فورواردر هوایی ایران و اوراسیا شود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، نورژان تورسین بیک اف نماینده راه آهن قزاقستان عصر امروز در پنل لجستیک و حمل و نقل در همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و اوراسیا با بیان اینکه روابط حمل و نقل ریلی ایران و قزاقستان از سال ۱۹۹۷ شروع شد، گفت: این دو کشور در خصوص روابط ریلی هم به صورت مستقیم با عبور از ترکمنستان و هم به صورت ریلی از طریق بندر اکتائو به بندر امیرآباد و سپس جابجایی ریلی کالا با هم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان سال ۲۰۱۴ کریدور ریلی KTI را امضا کردند که از طریق این کریدور قزاقستان به ترکمنستان و سپس دو مرز سرخس و اینچه برون به ایران حمل و نقل ریلی دارد.

وی با برشمردن زمینه‌های همکاری ایران و قزاقستان در زمینه تجارت کالا گفت: قزاقستان به عنوان تولیدکننده غلات می‌تواند به عنوان یکی از صادرکنندگان غلات به ایران باشد در حال حاضر نیز از بنادر قزاقستان به بنادر کاسپین، انزلی و امیرآباد ایران غلات صادر می‌شود. همچنین ما محصولات کشاورزی خود را از طریق ترکمنستان و سپس محورهای ریلی سرخس و اینچه برون به ایران صادر می‌کنیم.

وی درباره واردات قزاقستان از ایران گفت: ایران مصالح ساختمانی، سنگ، تراورتن و دیگر مصالح را به قزاقستان صادر می‌کند همچنین صیفی جات با ریل به قزاقستان می‌آید و با توجه به نیاز بازار روسیه ما آن را به این کشور صادر می‌کنیم.

در ادامه این پنل، نادر ثناگوی مطلق مدیرعامل فرودگاه پیام با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی بودن این فرودگاه و قدمت ۳۰ ساله آن در کارگوی هوایی گفت: تجربه مشترکی با قزاقستان و ترکمنستان در زمینه حمل هوایی بارهای فاسدشدنی داشته ایم.

وی با بیان اینکه کار تاجر و بازرگان هماهنگی حمل و نقل نیست گفت: پیشنهاد می‌شود یک فورواردهای هوایی میان ایران و کشورهای اوراسیا تشکیل شود که فرودگاه پیام می‌تواند نقش هماهنگ کننده حمل و نقل کالا را انجام دهد تا شش کشور یک نهاد مشترک برای حمل و نقل کالا تأسیس کنند.

مدیرعامل فرودگاه پیام با بیان اینکه ریل به داخل فرودگاه پیام بیاید، گفت: این فرودگاه ایرلاین اختصاصی و تعدادی هواپیما در اختیار دارد که می‌توانیم با توجه به مجوز پروازهای این فرودگاه با کشورهای اوراسیا صادرات کالا به کشورهای عضو را انجام دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.