| کد خبر: 222087 |

با تصویب شورای عالی هواپیمایی

◄ قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت

با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به جدول نرخی اعلام شده در خرداد ماه امسال مواجه شده و حداقل قیمت‌ها و محدودیت حداقل قیمت‌ها از این نرخ نامه حذف شد.

تین نیوز

با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به جدول نرخی اعلام شده در خرداد ماه امسال مواجه شده و حداقل قیمت‌ها و محدودیت حداقل قیمت‌ها از این نرخ نامه حذف شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، عصر امروز جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و نماینده شرکتهای هواپیمایی داخلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

یوسفی: مجلس کوتاه نمی‌آید

تبانی ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت به کجا رسید؟

با تعیین نرخ ثابت بلیت هواپیما، راه سودجویی بسته خواهد شد

 

در این جلسه، نماینده شرکت های هواپیمایی داخلی، گزارشی از شرایط این شرکت ها با توجه به افزایش نرخ ارز، کاهش تعداد پروازها و مسافرین بدلیل گسترش ویروس کرونا، الزام به رعایت پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ارائه کرد و در ادامه گزارشی از وضعیت مالی شرکت های هواپیمایی و همچنین بهای تمام شده هر ساعت صندلی برای پروازهای داخلی قرائت شد.

در پایان جلسه با تایید اعضا قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت های هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت. همچنین مقرر شد محدودیت ارزان ترین نرخ برای شرکت ها از جدول فوق حذف شده و از این به بعد هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نیست.

لازم به ذکر است انجمن شرکت های هواپیمایی متولی ابلاغ قیمت های جدید به شرکت ها بوده و سازمان های نظارتی متولی نظارت بر رعایت سقف اعمال شده هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. مگه همین پریروز نبود که جناب هواپیمایی تعیین قیمت فرمودند و تهدید کردن که با افزایش قیمت بشدت برخورد خواهند کرد؟ عین جمله ایشان: قیمت بلیت هواپیمای تهران- مشهد از ۳۵۵ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان است و اگر کسی بالاتر از آن بلیت پروازش را بفروشد سازمان هواپیمایی با آن برخورد می کند.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    در کشورهای با اقتصاد شفاف و حضور نیرومند رسانه های آزاد ،معمولا نهادهای حمل و نقل مانند شرکتهای هواپیمائی سالانه بیلان عملکرد خود شامل تمامی هزینه ها و درآمدها را در رسانه ها ،شفاف و به ریز منتشر می کنند تا همه ذینفعلان بدانند چرا نرخ بلیط چنین بوده و همچنین نهاد مالیاتی ،در ممیزی درست عمل نماید.ولی هیچکدام از خطوط هواپیمائی در ایران هرگز اینکار را نمی کنند و با عدد سازی توجیه گرانتر شدن خدمات می نمایند تا اعداد واقعی پنهان مانده و سوء مدیریتها آشکار نشوند!بعنوان مثال هزینه پرسنل در یک خط هوائی خادم و سالم در حدود 25% هزینه را در بر می گیرد که این شامل حق الزحمه ها و حتی حقوق بازنشستگی هم می شود.ولی در ایران بیش از 50% هزینه صرف پرسنل و نیروی انسانی می گردد و بناچار مصرف کننده باید تاوان پرسنل مازاد را پرداخت کند.مطلوب است شرکتهای هواپیمائی ایرانی برای اولین بار بیلان واقعی سالانه خود را عمومی نموده و از پنهانکاری و عدد سازی و بهانه سازی انصراف جسته و در خدمت مردم و ذینفعان باشند.اگر شفاف باشند و صداقت داشته و مدیران متناسب بگمارند ،حمل و نقل هوائی کشور مسیر درست را پیموده و دلالبازی و سوداگری متوقف می شود و هیچکس اعتراض نخواهد نمود.