| کد خبر: 221358 |

هزینه هر نشست و برخاست ایرتاکسی ۹ هزار کیلویی در مهرآباد ۱۲ دلار

دولت تعرفه های جدید هوانوردی عمومی و همچنین خدمات پاویون و نیز پروازهای عبوری را به وزارت راه و شرکت فرودگاه ها با هدف افزایش رقابت پذیری و توسعه هوانوردی عمومی ابلاغ کرد.

تین نیوز

دولت تعرفه های جدید هوانوردی عمومی و همچنین خدمات پاویون و نیز پروازهای عبوری را به وزارت راه و شرکت فرودگاه ها با هدف افزایش رقابت پذیری و توسعه هوانوردی عمومی ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری مصوبه ۲۷ مهر هیئت دولت در خصوص آئین نامه اجرایی جدید ماده ۶۳ قانون وصول برخی درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب سال ۱۳۷۳ در خصوص وصول درآمدهای خدمات فرودگاهی را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

بر اساس این آئین نامه، هزینه خدمات فرودگاهی برای رونق هوانوردی عمومی اعم از مسافری، آموزشی، باری و هواپیماهای شخصی با وزن حداکثر ۹ هزار کیلوگرم هنگام برخاست، که به حساب شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واریز می‌شود، با تخفیف روبه رو شده است.

هواپیماهای نظامی، همچنین هواپیماهای غیر نظامی دارای مجوزهای خاص و هواپیماهای اختصاصی مقامات درجه یک (رؤسای دیگر کشورها) از پرداخت خدمات فرودگاهی معاف هستند.

بر اساس این آئین نامه، فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز و آبادان گروه یک، بندرعباس، کرمانشاه، یزد، کرمان، بوشهر، رشت، زاهدان، ساری و ارومیه گروه دو و سایر فرودگاه‌های کشور، گروه ۳ هستند.

طبقه بندی هواپیماهای زیر ۹ هزار کیلوگرم هنگام برخاست هم بر اساس وزن آنها انجام شده که بر این اساس، هواپیماهای تا ۲۵۰۰ کیلوگرم در گروه یک، ۲۵۰۰ تا ۵۷۰۰ کیلوگرم در گروه دو و ۵۷۰۰ تا ۹۰۰۰ کیلوگرم در گروه ۳ قرار دارند.

همچنین هزینه هر بار نشست و برخاست هواپیماهای زیر ۲۵۰۰ کیلوگرم در فرودگاه‌های گروه یک، معادل ریالی ۶ دلار، ۲۵۰۰ تا ۵۷۰۰ کیلوگرم معادل ریالی ۹ دلار و ۵۷۰۰ تا ۹۰۰۰ کیلویی‌ها ۱۲ دلار است.

اما فرودگاه‌های گروه‌های ۲ و ۳ از انواع هواپیماهای مذکور به ترتیب ۳، ۶، و ۹ و همچنین ۲، ۴ و ۸ دلار بابت هر بار نشست و برخاست اخذ می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.