| کد خبر: 218285 |

◄ 6 ماه دیگر؛ انجام نخستین پرواز ایرتاکسی کشور

دبیر کمیته کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از پرواز نخستین ایرتاکسی های کشور تا پایان امسال خبر داده است.

تین نیوز

دبیر کمیته کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از پرواز نخستین ایرتاکسی های کشور تا پایان امسال خبر داده است.

به گزارش تین نیوز، رامین کاشف آذر، در این رابطه گفته است: تاکنون پرداختن به هوانوردی عمومی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بسیار محدود و مسوولیتی حاکمیتی بوده است. استراتژی جدید شرکت در این حوزه استفاده از ظرفیت نهادهای حاکمیتی، ملی و استانی و بهره برداری از AOC مرکز وارسی پروازی است تا از تمام ظرفیت ها در کتگوری های مختلف در این حوزه استفاده کنیم.

او با تاکید بر اینکه زیرساخت های راه اندازی هوانوردی عمومی و هواپیمایی منطقه ای در فرودگاه های کم برخوردار وجود دارد، به خبرگزاری صدا و سیما گفته است: می توان از ظرفیت های موجود در این فرودگاه ها با کمترین افراد آموزش دیده برای تحقق بهره وری و راه اندازی کسب و کار سوم شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یعنی هوانوردی عمومی و هواپیمایی منطقه ای استفاده کرد.

کاشف آذر عنوان کرد: در این راستا شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از ظرفیت ویژه  خود یعنی داشتن گواهینامه عملیات شرکت هواپیمایی به دلیل  ظرفیت مرکز خدمات هوایی ایران (وارسی پرواز) استفاده می کند و نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی در مراکز استان ها می توانند تنها با تهیه یک ناوگان هوانوردی عمومی یا هواپیمایی منطقه ای از تمام امکانات فراهم شده در ذیل AOC شرکت برای تامین نیازمندی های این حوزه استفاده کنند. در این راستا شرکت های خصوصی با استفاده از پروانه بهره برداری (AOC) مرکز خدمات هوایی ایران (وارسی پرواز) می توانند بدون نیاز به طی کردن بروکراسی های پیچیده و نیاز به تامین ساختمان، نیروی انسانی و چندین ناوگان، تنها با یک ناوگان از امکانات  فراهم شده استفاده کنند.

وی عنوان کرد: چنانچه تا سه ماه دیگر AOC مرکز وارسی پرواز دریافت شود می توان تا پایان امسال شاهد نخستین پروازهای ایرتاکسی در کشورمان بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.