| کد خبر: 214151 |

ضربه کرونا به هواپیمایی دلتا

دلتا ایر اعلام کرد ۱۰ نفر از کارمندان این شرکت مستقر در آتلانتا براثر ویروس کرونا جان خود را از دست ‌داده‌اند.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی دلتا اعلام کرد ۱۰ نفر از کارمندان این شرکت مستقر در آتلانتا براثر ویروس کرونا جان خود را از دست ‌داده‌اند و تست کرونای حدود ۵۰۰ نفر از کارکنانش نیز مثبت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از به نقل از پایگاه خبری پچ، اد باستیان، مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا، در جلسه سالانه سهامداران که روز پنج‌شنبه گذشته برگزار شد شیوع ویروس کرونا در بین کارمندان این شرکت هواپیمایی را تایید کرد.

وی افزود: فوت هر یک از کارمندان موجب تاثر و اندوه بسیار من شده است و قلبم مالامال درد و اندوه است. خوشبختانه تعداد بسیاری نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

شرکت هواپیمایی دلتا حدود ۹۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و از همه آنها تست کرونا گرفته شد، اما مشخص نیست که کارگران فوت‌شده و مبتلا در این خط هوایی چه جایگاهی داشته‌اند.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی به فاکس نیوز گفت: از زمان گزارش اولیه در ماه مارس، دلتا شاهد کاهش قابل‌توجهی در موارد ابتلای کارمندان به کووید-۱۹ بوده است و هم‌اکنون آمار مبتلایان این شرکت ۵ برابر پایین‌تر از میانگین مبتلایان در ایالات‌متحده است. در این راستا، شرکت هواپیمایی دلتا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی را از چند ماه پیش در دستور کار خود قرار داده است. این موضوع بیانگر این مطلب است که شرکت دلتا برای حفظ سلامتی کارمندان و مشتری‌ها در هوا و زمین، همه اقدامات لازم را به کار گرفته و از هیچ سعی و تلاشی فروگذاری نکرده است.

باستیان تصریح کرد در همکاری بسیار تنگاتنگ میان شرکت هواپیمایی دلتا با آزمایشگاه‌های پزشکی «کوئست کلینکال» و کلینیک مایو روی ۹۰ هزار کارمند این شرکت تست کرونا و آنتی‌بادی انجام ‌شده است.

وی گفت: با انجام روتین تست کرونا ما قادریم هم از سلامت کارکنان و هم مشتری‌ها مراقبت کنیم و به کار خود ادامه دهیم.

باستیان گفت به دلیل جهانی‌شدن کووید-۱۹ صنعت گردشگری به حالت تعطیل درآمد و بیشتر پروازها تعلیق شدند، این موضوع تاثیرات منفی اقتصادی بسیاری در پی داشت. وی افزود: «ما هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم که همه‌گیری ویروس کرونا با چنین سرعتی و این‌گونه برنامه‌های ما را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا ظرف مدت چند هفته تقاضا برای سفر هوایی تقریباً به صفر رسید واقع‌بینانه به این موضوع می‌نگریم و می‌دانیم که زمان و شکل بازیابی درآمد و خارج شدن از این وضعیت نامشخص است و حداقل دو تا سه سال زمان نیاز است تا شرایط به حالت عادی بازگردد که قطع به‌ یقین پس‌ازاین دو یا سه سال نیز درآمدها و شرایط پایین‌تر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.»

پس ‌از آنکه با شیوع و همه‌گیری کووید-۱۹ پروازها تعلیق شدند، شرکت دلتا نخستین شرکت هواپیمایی در ایالات‌متحده است که سفرهای خود را به چین از سر می‌گیرد. شرکت هواپیمایی دلتا، پروازهایش بین سیاتل و شانگهای را از ۲۵ ژوئن از سر گرفته است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.