| کد خبر: 21415 |

◄ ظرفیت فعلی نیروی انسانی، پاسخگوی حجم ترافیک پروازها نیست

تین نیوز | با توجه به افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران ظرفیت نیروی انسانی مراقبت پرواز، جوابگوی این حجم از ترافیک ایجاد شده نیست.

به گزارش تین نیوز، با اعلام خبر افزایش 100 درصدی پروازهای عبوری بر فراز ایران، موضوع نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای آمادگی با این فرصت ایجادشده مطرح می شود. همه اینها در حالی است که علیرغم این اتفاق مثبت برای کشورمان، هنوز نحوه حفظ و بهره برداری از این موقعیت چندان مشخص و آشکار نیست.

به گفته کارشناسان، طی سالیان گذشته که آسمان کشور در شرایط نرمال قرار داشت، زمان طلایی به منظور تقویت نیروی انسانی و تجهیزات کمک ناوری از دست رفته است و سیستم مدیریت فرسودگی که ایکائو نیز بر آن تاکید دارد، هنوز سازوکار لازم را در کشور پیدا نکرده است.

از سوی دیگر کنترلرهای پرواز علاوه بر امکانات و تجهیزات از مهم ترین عوامل در کامیابی یا ناکامی مدیریت پروازهای عبوری هستند که با افزایش حجم ترافیک و وظایف هم مواجه شده اند و ایجاد حاشیه امن برای آنها، به منظور جلوگیری از خطای انسانی در حین کار، ضروری است.

واردات کنترلرهای خارجی؟!
برخی معتقدند برای حل مشکلات مربوط به این عرصه می توان از کنترلرهای خارجی استفاده کرد؛ اقدامی که تعدادی از کشورها خصوصا همجوار ایران انجام می دهند با این حال به اعتقاد کارشناسان مراقبت پرواز، این موضوع برای کشور ما توصیه نمی شود زیرا این موضوع با منافع ملی کشور هم منافات دارد و آوردن کنترلر از سایر کشورها به هیج عنوان اقدام مناسبی نیست و در داخل، کنترلرهای باتجربه داریم.

دلیل دیگر برای عدم استفاده از کنترلرهای خارجی توجه به مسایل امنیتی است چراکه کنترلرها محرم اسرار کشور هستند و اطلاعات مربوط به مناطق خاص کشور تحت نظارت آنهاست.

در حال حاضر اگرچه بهترین کنترلرها را در کشور داریم و سطح خدمات در برخی مواقع از سایر کشورها بالاتر است اما در حال حاضر ظرفیت نیروی انسانی، جوابگوی این حجم از ترافیک پروازها نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کنترلر 0 0

    سلام نیازی به ورود کنترلر خارجی نیست پتانسیل نیروهای موجود در صورت فراهم گردیدن بستر کافی است برخی از مشکلات پیش رو به شرح ذیل است: ۱ - استمرار و تداوم جذب کاردان مراقبت پرواز و امکان ارتقای آنها پس از چند سال که متاسفانه بدلیل ضعف حاکم بر سیستم عملیاتی[…] و تغییرات مکرر در سیاست دانشکده صنعت هوانوردی که روند متوقف و توقف این روند خلل عمده ای بر تامین نیروی مراقبت پرواز ایجاد می کند. ۲ - بورسیه نمودن نیرو های دانشکده که موجب ایجاد انگیزه گردیده و بالطبع نیروهای با سواد ورود پیدا می کنند ج جالب است بدانید امسال دانشکده کارشناس مراقبت پرواز بدون آزمون جذب می کند ۳ - تقویت و الزام آموزش زبان انگلیسی برای پرسنل این حرفه ۴ - تبیین جایگاه حقوقی مراقبت پرواز در کشور ۵ - تامین مالی این قشر زحمتکش ۶ - انتصاب مدیران لایق که دغدغه شان تقویت این حوزه باشد[…] ۷ - برگزاری دوره های آموزشی روز دنیا در داخل و خارج از کشور ۸ - تهیه امکانات رفاهی برای پرسنل این حرفه در محل های کار ۹ - حذف مناطق دردسر ساز D, P, R, C Areas در کشور و ایجاد راه های هوائی مستقیم ۱۰ - حذف حاشیه های زائید از بدنه این حرفه ۱۱ - تهیه امکانات CNS برای پوشش کافی فضای کشور ۱۲ - حذف دخالت بخش Military در فضای Civil اینها لوازم بهره گیری از Capacity management و بهره گیری از توان ۱۰۰ درصدی پرسنل است و نه تزریق مسکن مقطعی که در حال حاضر توسط برخی مدیران[…] توصیه می گردد. ن با اجرای آن نتیجه را خواهید دید

  • کنرلر ۲ 0 0

    سلام لطف کنید اسم کارشناسی که این متن رو نوشه رو هم بگید. جهت اطلاع این کارشناس عزیز الان نزدیک به ۵۰ نفر فارغ الحصیل مراقبت پرواز داریم ولی چون شرک فرودگاهها در گرفتن مجوز استخدامی از دولت بسیار ضعیف است(به اسثنا مجوز برای کادر اداری و[…]) در حال حاضر بیکار هستند. همونارو استخدام کنند مشکل حل میشه.

  • کنترلر 0 0

    آقای کنترلر ۱ من خبر شما را تکذیب نکردم اگر توجه کنید پیشنهاد دادم جذب نیرو بایستی پیوسته باشد و مداوم البته هانطر که ۱۸ نفر از این فارغالتحیلان مراقبت پرواز با پیگیری خودشان تاکید می کنم با پیگیری خودشان موفق به اخذ مجوز از معاونت راهبردی ریاست جمهوری بایستی برای شما هم اندیشیه شود اما اما جذب فارغ التحصیل مراقبت برای تمامی فرودگاه های کشور است و اشکال برخی از این عزیزان این است که حاضر نیستند نقاط محروم خدمت کنند وقتی هم که جذب می شوند از هزار نفر نامه و سفارش می آورند که جنوب گرم است و زاهدان سخت است و بوشهر مرطوب و… همه چیز را با هم ببینید. البته باز بر می گردد به ضعف مدیریت در حوزه عملیات شرکت حق با ضعیفه است