| کد خبر: 211902 |

به دنبال گزارش مجلس در مورد سقوط هواپیمای یاسوج مطرح شد:

◄ تاکید مدیرعامل اسبق «هما» بر استقلال کمیسیون رسیدگی به سوانح هوایی

بهتر بود کمیسیون اصل نود در ادامه بخش اول گزارش، در صدد ارائه طرحی برای استقلال کمیسیون رسیدگی به سوانح بر می‌آمد.

تین نیوز

مدیرعامل اسبق ایران ایر معتقد است کمیسیون رسیدگی به سوانح هوایی اگر چه از استقلال نسبی برخوردار است ولی به هر حال جزیی از سازمان هواپیمایی کشوری است.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل اسبق ایران ایر در مورد گزارشی که کمیسیون اصل نود مجلس درباره سقوط هواپیمای یاسوج منتشر کرد، گفت: این گزارش دارای 2 بخش اصلی است که قسمت اول نقد جایگاه کمیسیون رسیدگی به سوانح است.

داوود کشاورزیان در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: کمیسیون رسیدگی به سوانح هوایی اگر چه از استقلال نسبی برخوردار است ولی به هر حال جزیی از سازمان هواپیمایی کشوری است که این موضوع مورد انتقاد برخی نهادهای بین‌المللی نیز می‌باشد و سال‌ها بحث استقلال آن از سازمان هواپیمایی مطرح است.

او عنوان کرد: موضوع دیگری که در گزارش کمیسیون بدان اشاره شده عدم پاسخگویی کامل و به‌موقع برخی مدیران مسئول درگیر سانحه یاسوج است که این بخش گزارش در راستای وظیفه قانونی و نظارتی نمایندگان و کمیسیون اصل نود قلمداد می‌شود.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل اسبق ایران ایر خاطرنشان کرد: بخش دوم گزارش، بررسی کارشناسی علت سانحه هواپیمای ای تی ار در مسیر یاسوج بوده که این امر در صلاحیت کمیسیون رسیدگی به سوانح و مرجع قضایی است.

کشاورزیان تاکید کرد: همانطور که در گزارش کمیسیون بدان اشاره شده این بخش توسط کارشناسان بخش هوایی کشور تهیه شده است که جایگاه قانونی برای رسیدگی به سانحه نداشته و ای بسا دسترسی کامل به اطلاعات مورد نیاز نیز نداشته باشند و همانطور که در تصادف عادی ترافیکی، کارشناس مسئول مربوطه حق اظهار نظر دارد شایسته نیست که در موضوع پیچیده سانحه هوایی افراد غیر مسئول اجازه ورود داشته باشند.

به گزارش تین نیوز، او گفت: بهتر بود کمیسیون اصل نود در ادامه بخش اول گزارش، در صدد ارائه طرحی برای استقلال کمیسیون رسیدگی به سوانح بر می‌آمد تا کمیسیونی مستقل زیر نظر بالاترین مقام اجرایی کشور مسئولیت رسیدگی به موارد مشابه را داشته باشد و این اطمینان به مردم داده شود که در روند رسیدگی به سوانح اعمال نظری از سوی مدیران درگیر در سانحه نخواهد شد.

کشاورزیان اظهار امیدورای کرد روزی فرا برسد که با رعایت نکایت ایمنی در همه مراحل فنی و عملیاتی و آموزشی شاهد بروز چنین سوانحی در کشور نباشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    آقای کشاورزیان ،
    کلا بر اساس قوانین موجود ایکائو کمیسیون بررسی سانحه در هوانوردی نباید حقوق بگیر سازمان هواپیمائی یا شرکت فرودگاهها یا شرکت هواپیمائی درگیر سانحه یا نهاد نظامی حکومتی باشد.جنابعالی تایید می فرمایید که شخص قاتل ، خود بازپرس و قاضی دادگاه خود باشد،؟!