| کد خبر: 210618 |

◄ کدام ایرلاین‌های خارجی پول بلیت مسافران ایرانی را برگرداندند؟

با وجود اینکه مبالغ بسیار زیادی از پول مسافران ایرانی نزد شرکت‌های هواپیمایی خارجی است، تنها سه شرکت هواپیمایی خارجی عمان ایر، ترکیش ایرلاینز و سلام ایر اعلام کرده‌اند که کلیه وجوه بلیت‌های کنسل شده مسافران ایرانی را تسویه کرده‌اند.

تین نیوز

با وجود اینکه مبالغ بسیار زیادی از پول مسافران ایرانی نزد شرکت‌های هواپیمایی خارجی است، تنها سه شرکت هواپیمایی خارجی عمان ایر، ترکیش ایرلاینز و سلام ایر اعلام کرده‌اند که کلیه وجوه بلیت‌های کنسل شده مسافران ایرانی را تسویه کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، بارها در مصاحبه‌های مختلف رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری هوایی اعلام کرده است که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از پول مردم در اختیار ایرلاین‌ها است این در حالی است که مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این موضوع را رد کرده و گفته است: «با اطمینان می‌گویم که ایرلاین‌های داخلی سهم بدهی خود را به مسافران سفر نرفته پرداخت کرده‌اند و به آژانس‌های مربوطه پول‌ها داده شده است و حتی خیلی از ایرلاین‌ها از آژانس‌های طرف قرارداد خود طلبکار هم هستند.»

از سوی دیگر  انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری هوایی مشخصاً اعلام نکرده که چه میزان از این بدهی‌ها متعلق به ایرلاین های خارجی است اما ظاهراً ایرلاین‌های خارجی که در ایران پرواز دارند به جای پرداخت بدهی خود به مسافران بابت سفر‌های لغو شده، پیشنهاد «ووچر الکترونیکی معتبر» یعنی برگ اعتباری برای استفاده در آینده به جای پرداخت پول را داده‌اند.

در این میان تنها سه شرکت هواپیمایی خارجی عمان ایر، ترکیش ایرلاینز و سلام ایر اعلام کرده‌اند که کلیه وجوه بلیت‌های کنسل شده مسافران ایرانی را تسویه کرده اند.

عمان ایر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: تمامی حساب‌های مربوط به استرداد بلیت‌های ریفاند شده تا تاریخ 31 مارچ (12 فروردین‌ماه) تسویه شده است و به وجوه مربوط به آژانس‌های طرف حساب پرداخت شده است.

همچنین این ایرلاین بیان کرده است که مراحل استرداد بلیت های ریفاند شده بعد از ماه مارس در حال بررسی است و طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

این شرکت هواپیمایی از مسافران خواسته جهت پیگیری بستانکاری خود به آژانس صادرکننده مراجعه کنند.

سلام ایر یکی دیگر از ایرلاین‌های خارجی است که اقدام به استرداد کامل وجود بلیت مسافران ایرانی کرده است؛ این ایرلاین اعلام کرده است: از بدو شیوع ویروس کرونا با پیگیری‌های مکرر این شرکت هواپیمایی در قالب ایجاد اولویت‌بندی زمانی جهت استرداد وجوه پروازهای کنسلی، کوشیده است تا حقوق مسافران را تکریم و اصول مشتری مداری در چنین بحران عظیمی ارج نهاده شود، در همین راستا تسویه و بازپرداخت تمامی بلیت‌های واجد شرایط استرداد، توسط هواپیمایی سلام ایر به پایان رسید.

این ایرلاین به دفاتر طرف قرارداد خود تأکید کرده است؛ به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق مسافران، نسبت به استرداد کامل وجه بلیت‌های مسافران در اسرع وقت اقدام کنند.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایر نیز در این رابطه گفته است: در حالی اقدام به استرداد بلیت مسافران در ایران کرده‌ایم که این موضوع برخلاف قوانین این شرکت هواپیمایی در سایر کشورها به همچنین ایران بوده است.

این شرکت هواپیمایی ترکیه بیان کرده است؛ این هواپیمایی یکی از ایرلاین‌هایی دارای بیشترین تعداد ناوگان است که در شرایط کنونی مجبور به توقف تمامی پروازها در اقصی نقاط دنیا شده است که این امر برای یک شرکت هواپیمایی اتفاق بسیار نادر است اما علی‌رغم این شرایط از آنجایی که به شرایط فعلی ایران واقف هستیم برخلاف مقررات این شرکت استرداد مبالغ را آغاز کرده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.