| کد خبر: 209268 |

هنوز تصمیم‌گیری درباره فروش ایران‌ایر نداشته‌ایم

رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: شفاف شدن حساب‌ و کتاب‌های ایران‌ایر زمان‌بر است و تا زمانی که شفاف نباشد امکان واگذاری آن نیست.

تین نیوز

رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: شفاف شدن حساب‌ و کتاب‌های ایران‌ایر زمان‌بر است و تا زمانی که شفاف نباشد امکان واگذاری آن نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا صالح درباره برنامه‌ سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری شرکت‌های دولتی در سال جدید اظهار داشت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال آماده‌سازی برای واگذاری هستند و امیدواریم که تا پایان شهریور بتوانیم سرخابی‌ها را در بورس پذیرش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال جاری به دنبال نحوه و شیوه واگذاری این دو باشگاه خواهیم بود، ادامه داد: در یک سال گذشته بحث آماده سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را داشتیم که این آماده‌سازی شامل آماده کردن اساسنامه این دو باشگاه برای ارائه به بورس و هم سنددار کردن اموال و دارایی آنها بوده‌است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: اول باید مراحل پذیرش در بورس و کشف قیمت را پشت سر بگذارند و بعد از آن  شیوه واگذاری متناسب با شرایط روز تعیین خواهد شد.

وی درباره واگذاری سایر شرکت‌های دولتی گفت: سایر شرکت‌های دولتی به تدریج برای واگذاری وارد مرحله آماده‌سازی و عرضه در بورس خواهند شد و عرضه شرکت‌ها در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری معامله پذیر (ETF )خواهد بود و مانده سهام دولت در این شرکت‌های داخل لیست واگذاری از این طریق عرضه می‌شوند.

صالح تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که یک بخش از واگذاری شرکت‌ها عرضه است اما بخش مهم در فرایند واگذاری، خرید این شرکت‌ها است و تا مشتری نباشد نمی‌توان شرکتی را واگذار کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به برنامه عرضه شرکت‌های دولتی در نیمه اول امسال گفت: در شش ماه اول امسال حداقل عرضه سه شرکت در بورس در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری معامله پذیر خواهیم داشت.     

وی درباره عملکردسازمان خصوصی سازی در حوزه واگذاری‌ها در سال گذشته اظهار داشت:‌ سال گذشته 11 شرکت دولتی عرضه شد که از این شرکت‌ها موفق به فروش 20 درصد پالایشگاه شیراز و پالایشگاه لاوان شدیم.

صالح با اشاره به آخرین تصمیمات درباره واگذاری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) گفت: ایران‌ایر دارای مسائل و مشکلات متعددی است و پس از اصلاح ساختار نسبت به عرضه آن تصمیم گیری می‌شود.

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه هنوز تصمیم‌گیری درباره فروش ایران‌ایر نداشته‌ایم، ادامه داد:‌ شفاف شدن حساب‌ و کتاب‌های ایران‌ایر زمان‌بر است و تا زمانی که شفاف نباشد امکان واگذاری آن نیست.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.