| کد خبر: 205986 |

ترکیه، به ایرانی‌های مشکوک به کرونا اجازه ورود نمی‌دهد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ یک از کروی پروازی ایرلاین‌های ایرانی مبتلا به کرونا نیستند، گفت: تا کنون به جز عراق و کویت هیچ کشوری درخواست تعلیق پروازهای ایران را نداشته‌ است و ترکیه هم به مسافران مشکوک به کرونا اجازه ورود نمی‌دهد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ یک از کروی پروازی ایرلاین‌های ایرانی مبتلا به کرونا نیستند، گفت: تا کنون به جز عراق و کویت هیچ کشوری درخواست تعلیق پروازهای ایران را نداشته‌ است و ترکیه هم به مسافران مشکوک به کرونا اجازه ورود نمی‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، مقصود اسعدی سامانی درباره وضعیت پروازهای ایران و ترکیه با توجه تشویش اذهان عمومی مردم ترکیه نسبت به شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار داشت: هنوز کشور ترکیه اقدامی مبنی بر تعلیق پروازها از/به ایران نداشته است.

وی تاکید کرد: البته مسافران هوایی که از ایران به ترکیه می‌روند در فرودگاه قبل از چک گذرنامه تحت بررسی‌های پزشکی قرار می‌گیرند و اگر مشکوک به بیماری کرونا باشند از ورود آنها به این کشور ممانعت می‌شود.     

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین تصمیمات برای انجام پروازها از/ به امارات – ایران اظهار داشت: از آخرین وضعیت پروازی بین این دو کشور مطلع نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی برای فروش تورهای مسافری ویژه نوروز چه در داخل کشور و چه خارجی در نظر گرفته‌اید، اظهار داشت: فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده‌است اما به هر حال این موضوع صنعت هوایی و گردشگری را متاثر می‌کند و به طور قطع روی فروش تاثیر می‌گذارد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه فروش بلیت‌های نوروزی آغاز شده‌ است،‌ گفت: موارد کنسلی بلیت هواپیما برای ایام نوروز را داشتیم و افرادی درخواست ابطال بلیت خریداری شده خود را دارند. در حال حاضر برنامه پروازی باز است و فروش بلیت برای ایام نوروز انجام می‌شود.

وی درباره استرداد بلیت‌های نوروزی برخی از مسافران گفت: براساس مقررات و دستورالعمل حمایت از حقوق مسافران، نحوه استرداد بلیت هواپیما و میزان کسر از آن مشخص است اما برخی از ایرلاین‌ها نسبت به این مقررات تسهیلاتی را به مسافران و مشتریان خود ارایه می‌کنند. بنابراین حداقل و حداکثر پرداخت جریمه کنسلی بلیت هواپیما در ایرلاین‌های مختلف، متفاوت است.  

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای افغانستان فعلا در جریان است و ادامه دارد، اظهار داشت: حساسیتی بر روی پروازهای افغانستان اعمال نشده‌ است.

وی تاکید کرد: تاکنون به جز عراق و کویت هیچ کشوری درخواست تعلیق پروازهای ایران را نداشته‌ است.

اسعدی سامانی درباره انجام پروازهای چین گفت: اگر پروازی به صورت موردی بین ایران و چین انجام می‌شود، باری است و تحت کنترل وزارت بهداشت انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: خوشبختانه هیچ یک از کروی پروازی ایرلاین‌های ایرانی مبتلا به کرونا نیستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.