| کد خبر: 204684 |

بهره‌برداری باند جدید فرودگاه رامسر

فرماندار رامسر از بهره‌برداری باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد و گفت: شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هوایی اعلام کرد موانع برداشته شوند و با هماهنگی‌های انجام شده مشکلات به ترتیب رفع شدند و آماده بهره‌برداری است.

تین نیوز

فرماندار رامسر از بهره‌برداری باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد و گفت: شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هوایی اعلام کرد موانع برداشته شوند و با هماهنگی‌های انجام شده مشکلات به ترتیب رفع شدند و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد آزاد از بهره‌برداری باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده بود اما به دلیل موانع و عدم تکمیل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود.

 وی با اشاره به اینکه این مهم مطالبه جدی مردم رامسر بوده که شاهد پروازهای بیشتر به مقاصد بیشتری باشیم، گفت: فرودگاه رامسر یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های شمال کشور است  تلاش‌های بسیاری انجام شده و طول باند که کوتاه بود و مشکل نوع هواپیما داشتیم شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هوایی اعلام کرد موانع برداشته شوند و با هماهنگی‌های انجام شده مشکلات به ترتیب رفع شدند.

آزاد کابل‌گذاری بیش از ۵۰ کیلومتر در جهت روشنایی مسیر باند، کوتاه کردن درختان، رفع موضوعات فنی، تخلیه و تخریب آموزشکده و مدرسه که در اطراف باند را بخشی از مشکلات دانست و افزود: هر کدام این موارد لازمه انجام کارهای بسیار بوده که همه مسئولین برای بهره‌برداری باند جدید فرودگاه تلاش کردند و تشکر می‌کنیم.

وی بهره‌برداری از پردیس واحد بین‌المللی شهرستان رامسر در رشته پزشکی و داروسازی را که در مکان استیجاری شکل‌ گرفته بود از دیگر پروژه‌های مهم قابل افتتاح در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌ها از ادامه فعالیت جلوگیری شده بود که مکان جدیدی در پشت بیمارستان که حدود ۴۰ سالی متروکه بوده برای آن در نظر گرفته شد و توانستیم با همکاری‌ها تمام زیرساخت‌های بزرگ را فراهم کرده و اکنون در استانه بهره‌برداری است که با حضور وزیر بهداشت و درمان امکان‌پذیر خواهد شد و به طور قطع با استقرار دانشگاه بین‌الملل در کنار رشته پزشکی و داروسازی رشته‌های دیگری نیز شکل خواهد گرفت.

بهره‌برداری مجتمع فرهنگی کتالم 

فرماندار شهرستان رامسر مجتمع فرهنگی در شهر کتالم را از دیگر پروژه‌هایی دانست و افزود: این پروژه در سال ۸۰ آغاز و نیمه کاره رها شد و توجهی به بهره‌برداری آن نشده بود که مصمم شدیم این را نیز به بهره‌برداری برسانیم که با وجود مشکل زیرساخت‌ها و بودجه این مجتمع را نیز به انجام رساندیم که با داشتن سالن آمفی‌تئاتر می‌تواند زمینه‌های خوبی را فراهم کند.

وی در ادامه سخنان خود به اینکه در طول سال‌ها مردم خواستار داروخانه شبانه‌روزی در جنب بیمارستان بودند اشاره کرد و گفت: داروخانه ۱۳ آبان با همکاری واحد بین‌الملل و مسئولین به بیمارستان منتقل شد و شرایط تهیه دارو برای مردم شهرستان فراهم شد.

آزاد پروژه دیگر را گازرسانی به نقاط شهری و روستایی دانست و تصریح کرد: به دنبال گازرسانی مناطق روستایی شهرستان، در نظر گرفته شد که گازرسانی مناطق بالادست جواهرده و جنت‌رودبار نیز انجام شود و لوله‌های پایین‌دست به گونه‌ای هستند که برای دهستان‌های بالادست پیش‌بینی شده و بخش بسیاری از کار صورت گرفت اما در سال ۹۹ عملیات گازرسانی مناطق جواهرده و حوزه دالخانی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به باغ ۳۳ هکتاری که در بهترین موقعیت شهرستان قرار دارد و به صورت متروکه بوده و علی‌رقم تلاش‌های بسیاری که انجام شد ظرفیت واقعی آن نشان داده نشده است، اظهار کرد: در طی پیگیری‌های متعدد برای احیای باغ پس از سفر سال جاری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری مونسان و استاندار، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و عملیات اجرایی آن در چند روز آینده آغاز می‌شود. 

ادامه ساخت مجتمع فرهنگی در جهت موضوعات فرهنگی 

آزاد در بخش دیگری از سخنان خود به مجتمع فرهنگی در ضلع شرقی باغ ۳۳ هکتاری اشاره کرد و افزود: این مجتمع ۱۸  سال قبل ایجاد و یکی از مشکلات بزرگ رامسر بود که با موانع بسیار روبرو شد و مطالبه مردم، هنرمندان و ... بود، نهایتا با سفر آقای مونسان هماهنگی‌ها در جهت ساخت مجتمع برای موضوعات فرهنگی انجام شد.

وی از ایجاد پل چهارم در رودخانه صفارود منطقه اشنکنوکوه خبر داد که سبب سهولت ترافیک راه ارتباطی جواهرده به شهر رامسر خواهد شد و اعتبار ۵ میلیارد تومان در مرحله اول به آن تخصیص داده شد.

آزاد به ایجاد راه ارتباطی اشکور به الموت قزوین اشاره کرد که برای تعریض و بهسازی ان پیگری‌هایی انجام شد، گفت: راه ارتباطی جدید به قزوین کاری بزرگ است و با بهبود شرایط جوی و مشخص شدن پیمانکار انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان رامسر قصه پر غصه دیگر شهرستان را زباله دانست که با اقدامات بسیاری که در گذشته انجام شده مورد رضایت نبوده تاکید کرد: به دنبال حل این مسئله نیز هستیم که دستگاه تفکیک کننده زباله خشک و تر در سایت کلاکولی نصب و ایجاد خواهد شد که در ۶ تا ۹ ماه پردازش توسط پیمانکار صورت می‌گیرد و زباله‌ها پردازش شده که با این کار ۴۰ تا ۵۰ درصد از حجم زباله کاهش می‌یابد. 

نصب سرشاخه‌گیر در رودخانه‌ها 

وی در ادامه به مرکز ملاصدرا که به دلیل فرودگاه تخریب شد اشاره کرد و گفت: برای این منظور مکانی در کتالم در نظر گرفته شد و با سرعت خوب در حال ساخت است و بخش گارگاه‌هایی آن چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که تاکنون حدود ۱۰ میلیارد هزینه شد و همچنان ادامه دارد و ساختمان اداری نیز در مهر ماه افتتاح می‌شود. 

آزاد ادامه داد: در روزهای آینده برای اولین بار و با اعتبار ۲ میلیارد تومان در رودخانه‌های شهرستان که گاهی طغیان شده و سیل را ایجاد می‌کنند ایجاد و نصب سرشاخه‌گیر صورت می‌گیرد که سبب جلوگیری از جمع شدن تنه درختانی که از بالادست در رودخانه جمع می‌شوند شده که در رودخانه چالکرود انجام می‌شود و به دنیال آن در رودخانه صفارود و پلنگ‌رود در منطقه هتل نیز انجام می‌دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.