| کد خبر: 177819 |

◄ مشخص شدن ماهیت ایستگاههای هوانوردی فرودگاه مهراباد

ماهیت ایستگاههای هوانوردی فرودگاه مهرآباد مشخص می‌شود.

تین نیوز

دو ایستگاه هوانوردی رودشور وکوشک نصرت از سایت‌های ناوبری اطراف تهران است که در سایت رودشور سیستم DME و VOR مستقر است که وظیفه دادن اطلاعات فاصله و زاویه حرکت به هواپیما را دارد. و این سایت برای ارائه خدمات مجهز به تجهیزات وزیر ساخت‌های فنی مهندسی و عملیاتی نیز می باشند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، میرسعید صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به همراه چند تن از معاونین از سیستم‌های RADR و RCAC از سایت کوشک‌بزم و نصرت به‌منظور رفع نواقص وکاستی های احتمالی به‌منظور پذیرش بی‌نقص عملیات زمستانی پروازها بازدید نمودند.

صفی نیا گفت: به دلیل فاصله این ایستگاه‌ها به شهر و کوهستانی بودن آن‌ها از شهر و امکان عدم دسترسی به این سایت‌های در شرایط نامساعد جوی باید اکنون با رفع نواقص و تکمیل زیرساخت‌ها با شرایط مناسب به استقبال پروازهای فصل زمستان رفت.

وی تاکید کرد: سایت کوشک بزم برقراری ارتباط کلامی بین خلبان و کنترلر مراقبت پرواز را عهده‌دار است. این ارتباط توسط دستگاه‌های RCAG مستقر در این سایت صورت می‌گیرد. علاوه بر این دادن اطلاعات پروازی بر روی صفحه مانیتور کنترلر پرواز توسط سیستم رادار نصب‌شده در این مرکز انجام می‌شود و در اختیار عوامل پروازی ازجمله کنترلرهای مراقبت پرواز قرارمی‌گیرد. پس شرایط مناسب این ایستگاه‌ها لازم لاینفک ایمنی است.

در حاشیه این بازدید کارشناسان ارتباطات و ناوبری هوایی مهرآباد نیز مسائل و مشکلات خود را مطرح و موردبررسی قراردادند.

صفی‌نیا گفت: با توجه به شرایط استراتژیک این ایستگاه‌ها و مهم بودن آن در ایمنی پروازها باید در خصوص تعیین تکلیف سند مالکیت این ایستگاه اقدام گردد و همچنین با توجه به جمع‌آوری دستگاه‌های RCAG در کوشک نصرت و تجهیز آن در کوشک بزم در خصوص جمع اوری تجهیزات این ایستگاه و انتقال به کوشک بزم مکاتبه با ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.