| کد خبر: 177201 |

◄ تحقق صرفه جویی 500 هزار یورویی در اداره مهندسی تجهیزات ناوبری

سامانه کمک ناوبری هفت فرودگاه کشور آماده نصب است.

تین نیوز

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری از خریداری و فراهم شدن مقدمات لازم برای نصب سامانه DVOR در فرودگاه‌های ایلام، شیراز، کرمان، سیرجان، ارومیه، بندرلنگه و ابوموسی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین کریمی‌فرد با اعلام این خبر عنوان کرد: وظیفه اصلی اداره مهندسی تجهیزات ناوبری، پشتیبانی تعمیر، نگهداری، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های کمک ناوبری و نیز تهیه مشخصات فنی سیستم‌های موردنیاز (SOW)، بررسی طرح‌های ارسالی شرکت‌ها، اعلام نیاز برای خرید تجهیزات کمک ناوبری موردنیاز فرودگاه‌ها و نیز همکاری تنگاتنگ با مرکز وارسی پرواز است.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری با اشاره به این‌که اکنون 220 دستگاه کمک ناوبری در بیش از 80 سایت فعال است، گفت: سامانه ILS فرودگاه ساری در حال نصب است و خریداری و انجام کارهای مقدماتی نصب این سامانه در شش فرودگاه دیگر شامل مشهد، امام‌خمینی، اهواز، رشت، بندرعباس و باند 29 راست مهرآباد انجام‌شده است.

وی عنوان کرد: هم‌چنین در حال نوسازی DME سایت DVOR تقی قنبر بیرجند و DME سایت DVOR فرودگاه کرمانشاه هستیم.

کریمی‌فرد در معرفی مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در اداره مهندسی تجهیزات ناوبری طی یک سال اخیر گفت: در این راستا می‌توان به نصب سامانه VOR فرودگاه شاهرود، نصب سامانه DVOR فرودگاه‌های گرگان و رشت، نصب ILS فرودگاه‌های یزد و گرگان و نیز تعمیر بردهای اساسی ILS ده فرودگاه، تعمیر DME پانزده فرودگاه، تعمیر برد DVOR پنج فرودگاه و تعمیر VOR هشت فرودگاه در شرایط تحریم اشاره کرد.

وی با اشاره به تحقق صرفه‌جویی 190 هزار یورویی با تعمیر اساسی بردهای سامانه‌های کمک ناوبری افزود: عمر مفید دستگاه‌های کمک ناوبری 15 سال است و توانسته‌ایم با تعمیر سامانه‌ها عمر مفید و کارایی آن‌ها را افزایش دهیم.

کریمی‌فرد هم‌چنین با اشاره به بازسازی اساسی DVOR فرودگاه ایلام گفت: توانستیم این سامانه را پس از سانحه حریق در فاصله زمانی اندکی بازسازی اساسی و عملیاتی کنیم.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری افزود: خوشبختانه باوجود کمبود نیروی انسانی توانسته‌ایم باهمت و تلاش در حوزه‌های نصب، تعمیر و نگهداری سامانه‌های کمک ناوبری به‌صرفه جویی ارزی بالغ‌بر 500 هزار یورو برسیم. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.