| کد خبر: 168974 |

◄ حضور شرکت‌های هواپیمایی در بازار سرمایه زودهنگام است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از کاهش عمر ناوگان هوایی به نصف پس از دریافت سوخو خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از کاهش عمر ناوگان هوایی به نصف پس از دریافت سوخو خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از نود اقتصادی، رضا موسوی گفت: متوسط عمر ناوگان هوایی ایران ایرتور با هشت فروند هواپیما  25 سال است و پیش‌بینی می‌شود با تحویل هواپیماهای سوخوی خریداری شده، متوسط عمر ناوگان ایران ایرتور به نصف عدد کنونی برسد.

او تصریح کرد: پس از ورود توپولوف‌هایی که درگذشته خود دولت تکلیف کرده بود، دولت تکلیف کرد این هواپیماها زمینگیر شوند که در حال حاضر، به‌غیراز شرکت غیرفعال "ارم"، ایران ایرتور، کاسپین، تابان و کیش هم، همچنان درگیر زمین‌گیر شدن توپولوف‌های خود هستند.

موسوی، توضیح داد که 20 فروند هواپیمای توپولوف درگذشته به شرکت ایران ایرتور داده‌شده است اما یک سال بعدازآن هواپیماها زمین‌گیر شده‌اند و همین امر سبب شده تا ایران ایرتور دارای 400 میلیارد تومان زیان انباشته باشد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: دولت قبول کرد از محل تهاتر خسارت این تعداد ایرلاین جبران شود که در این صورت، زیان انباشته شرکت‌های هواپیمایی هم از حساب شرکت‌ها خارج خواهد شد.

موسوی به افزایش قیمت ارز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 70 درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی به‌صورت دلاری است 25 درصد هزینه‌های جاری ایرلاین‌ها را افزایش داده، حال‌آنکه درامدهای ایرلاین‌ها همچنان ثابت مانده است.

او گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور پنجم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در حاشیه نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018، تفاهم‌نامه خرید ۲۰ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ را امضا کرد و از سال آینده ۲۰ فروند از آن با ظرفیت یک‌صد صندلی به‌مرور به ناوگان هواپیمایی این شرکت اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در ادامه گفت: ارزش این قرارداد یک میلیارد دلار است که از طریق شرکت هواپیمایی و مابقی از طریق فاینانس و همکاری بانک‌های داخلی و خارجی پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.