| کد خبر: 168574 |

◄ دریافت سند مالکیت برای اراضی فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از دریافت سند مالکیت برای 724 هکتار از اراضی فرودگاه بیرجند خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، گفت: 724 هکتار از اراضی فرودگاه بیرجند را که به‌صورت اقرارنامه‌ای و قطعی غیرمنقول باقی‌مانده بود، به‌منظور اخذ سند مالکیت تک‌برگ  به نام شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران انتقال دهیم.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی افزود: این اداره‌کل  در اواخر سال 1395 با تمام توان فرایند مستندسازی اراضی فرودگاه‌های بیرجند و طبس را تا حصول نتیجه در دستور کار قرارداد و توانست پس از حدود 15 ماه کار انتقال اراضی را به پایان رساند.

 وی خاطرنشان کرد: اراضی مستندسازی شده  در فرودگاه بیرجند دارای سه مدل مختلف بودند. قسمتی خارج از حوزه استحفاظی شهری و به‌عنوان اراضی ملی و متعلق به منابع طبیعی بودند، قسمتی داخل حوزه استحفاظی  شهری و متعلق به وزارت راه و شهرسازی و بخشی نیز از مستثنیات و متعلق به مردم بودند. فرآیند خرید اراضی از مردم انجام و حق‌وحقوق صاحبان اراضی داده‌شده است و در این راستا اعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد ریال را برای خرید اراضی یادشده از صاحبان هزینه کرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی درباره اراضی دولتی افزود: برای زمین‌های دولتی نیز رایزنی‌هایی با اداره‌کل امور املاک دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور انجام داده‌ایم و صدور اسناد آن طبق مجوز بند (د) ماده 26 آیین‌نامه اموال دولتی محقق شده است.

سلامی درباره مستندسازی اراضی فرودگاه طبس نیز گفت: مستندسازی اراضی فرودگاه طبس که خارج از محدوده شهری بود و هیچ معارض و مستثنیات مردمی در آن وجود نداشت، با سرعت بیشتری انجام شد  و توانستیم 680 هکتار از اراضی این فرودگاه را کمتر از سه ماه در خرداد سال گذشته به‌عنوان اولین فرودگاه در سطح کشور به نام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انتقال دهیم. اکنون با توجه به پایان ثبت اراضی فرودگاه بیرجند، درمجموع برای 1404 هکتار از اراضی فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی سند شش‌دانگ صادرشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مستندسازی اراضی فرودگاهی موجب توسعه فرودگاه‌ها و ارتقای سطح خدمات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌شود زیرا یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ما اراضی فرودگاهی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.