| کد خبر: 160196 |

◄ این حجم لغو پروازها غیرقابل توجیه است

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی از شرکت‌‌های هواپیمایی به جهت کنسل کردن پروازها انتقاد کرد.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی از شرکت‌‌های هواپیمایی به جهت کنسل کردن پروازها انتقاد کرد.

حرمت‌الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص پروازهای کنسل شده و سرگردانی برخی از مسافران در فرودگاه‌ها عنوان کرد: در شرایط خاص زمانی که شاهد بارش شدید برف هستیم و برقراری پروازها امکان‌پذیر نیست پروازها به حالت فوق‌العاده می‌آید اما پس از عادی شدن شرایط شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند برای پرواز لغو شده پرواز جایگزین داشته باشند.

وی افزود: اگر شرایط پرواز محیا نباشد ایرلاین‌ها موظف هستند بر اساس قوانین بین‌المللی و داخلی شرایط اسکان و استراحت مسافران را مهیا کنند اما این موضوع متأسفانه در کشور به‌طور درست انجام نمی‌شود و مسافران مدت‌ها تا مشخص شدن پروازشان در فرودگاه سرگردان هستند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در انتقاد به کنسلی پروازهای روز گذشته و امروز تأکید کرد: متأسفانه ایرلاین‌ها به جای تقبل ضرر و زیان مسافران و هزینه اقامت آن‌ها تعداد بسیار زیادی از پروازهای خود را کنسل کرده‌اند و مسافران ناچارند مجدد همان بلیت با دو برابر قیمت بخرند.

رفیعی این موضوع را به‌دوراز اخلاق دانست و گفت: توصیه بنده این است که به سرعت سازمان ذی‌ربط مانند سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان میراث فرهنگی، انجمن خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی یک کمیته تشکیل دهند و راهکاری برای مسافرانی که در فرودگاه‌ها هستند بیندیشند.

او به افزایش قیمت‌ها در مسیر بندرعباس و کیش اشاره کرد و گفت: چه اتفاقی افتاده است که همه پروازها به‌یک‌باره بایستی کنسل شود؟

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خطاب به مسافران گفت: مسافران نبایست بلیت‌های خود را کنسل کنند  و مجدد همان بلیت را با افزایش قیمت قابل توجه مجدد بخرند؛ شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها ملزم هستند با همان بلیت به شما سرویس بدهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.