| کد خبر: 143773 |

کاهش قیمت بلیت هواپیما برای جذب گردشگر در ازبکستان

ازبکستان برای جذب گردشگران به کشور خود نرخ بلیت‌های هواپیما برای آنان را تا 40 درصد کاهش داده است.

تین نیوز

ازبکستان برای جذب گردشگران به کشور خود نرخ بلیت‌های هواپیما برای آنان را تا 40 درصد کاهش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، شرکت هواپیمایی ملی ازبکستان نرخ پرواز برخی از مسیرهایش را تا 40 درصد کاهش داده است. این اقدام برای تسهیل در سفر گردشگران صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته مدیر اقتصادی شرکت هواپیمایی ملی ازبکستان، این اقدام جهت رشد گردشگری در کشور راه اندازی شده است. این تخفیف نه تنها برای گروه‌های گردشگری بلکه برای کسانی که به صورت انفرادی قصد سفر دارند در نظر گرفته شده است.

ازبکستان اخیراً اقدام به تسهیل رفت و آمد گردشگران کرده است. از سال 2019 در ازبکستان سفر با روادید لغو شده و گذرنامه جایگزین آن می‌شود.

دولت ازبکستان پس از مرگ اسلام کریم‌اف و روی کار آمدن شوکت میرضیایف تا به حال تغییرات و اصلاحات گوناگونی را پشت سر گذاشته است. این کشور طی سال‌های گذشته به صورت مداوم از سوی دیدبان حقوق بشر و ساختارهای مربوط به سازمان امنیت و همکاری اروپا هشدارهایی مبنی بر عدم رعایت موازین حقوق بشری دریافت می‌کرد.

ویژگی ازبکستان از آن یک کشور بسته ایجاد کرده بود و فساد اداری هم گسترش زیادی داشت، اما امسال دولت ازبکستان از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری دعوت کرده که به ازبکستان بیایند. اقداماتی نظیر ایجاد و گسترش سازمان جوانان و یا آزادی مطبوعات نسبت به گذشته، از جمله تلاش‌های دولت ازبکستان جهت باز کردن فضای سیاسی و اجتماعی این کشور می‌باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.