| کد خبر ۵۳۲۸۴
کپی شد
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

◄ متن پیشنهادی لغو تحریم های کشتیرانی به گروه مذاکره کننده داده شده است / سهم ۳۰ درصدی نفت در حمل و نقل دریایی

◄ متن پیشنهادی لغو تحریم های کشتیرانی به گروه مذاکره کننده داده شده است / سهم ۳۰ درصدی نفت در حمل و نقل دریایی
|

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: 30 درصد حمل و نقل دریایی جهان را عرضه و تقاضای نفت تشکیل می دهد و پیش بینی ها حاکی از افزایش عرضه و تقاضای نفت در جهان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی اکبر صفایی، در بیست و سومین همایش ارگان های دریایی با تاکید بر اینکه 30 درصد حمل ونقل دریایی جهان را عرضه و تقاضای نفت تشکیل می دهد، گفت: ظرفیت نفتکش های جهان در سال 2015، 93 میلیون بشکه در روز و ظرفیت پالایشگاه ها 96 میلیون بشکه در روز است.

وی افزود: اگرچه 87 درصد طرفیت کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد اما هنوز ظرفیت های خالی مشاهده می شود و با این روند پیش بینی ها حاکی از افزایش عرضه و تقاضای نفت در جهان است.

صفایی با تاکید بر اینکه علتی که موجب رشد نیاز به مصرف گاز LNG و LPG در جهان شده این است که مباحث مربوط به محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: نشانه ای از رشد تقاضا برای حمل و نقل نفت خام در کوتاه مدت و رشد تقاضا برای حمل و نقل فراورده های نفتی در کوتاه مدت مشاهده می شود. ضمن اینکه کماکان افزایش ظرفیت عرضه کشتی ها نسبت به تقاضای کالا در جهان پیش بینی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش به تحولات تاثیرگذار بر شرکت های کشتیرانی بین المللی اشاره کرد و گفت: تغییرات منطقه ای اقتصادی در بازارها جهانی، تغییرات در ظرفیت ناوگان جهانی، نوسان قیمت جهانی نفت و سوخت و نیز نیروی انسانی و کنوانسیون ILO از جمله تحولات تاثیرگذار بر عملکرد شرکت های کشتیرانی بین المللی هستند.

وی حساسیت ها در ارتباط با محیط زیست و ناامنی و بی ثباتی های سیاسی برخی از مناطق دنیا را از دیگر تحولات تاثیرگذار دانست و افزود: دزدی دریایی، تعریض و افزایش ظرفیت کانال پاناما و احداث دومین کانال سوئز به طول 72 کیلومتر، کاهش تمایل بانک های بین المللی به سرمایه گذاری در بخش دریایی و همچنین لازم الاجرا شدن قوانین و تکنولوژی ها و کاهش واردات نفت خام آمریکا را از جمله مهمترین تحولات تاثیرگذار در شرکت های کشتیرانی بین المللی دانست.

صفایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: افزایش هزینه در بخش کشتیرانی به غیر از سوخت ادامه دارد و همچنین رقابت برای جذب بازار و تلاش ها برای کاهش زمان سفر پیش بینی می شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر لزوم رفع کلیه تحریم های کشتیرانی و حمل و نقل دریایی و قرار دادن متن پیشنهادی ارگان های دریایی در موافقت نامه های بدست آمده با گروه 5+1 گفت: متن پیشنهادی با همکاری سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تهیه و به گروه مذاکره کننده تحویل شده است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از کشتیرانی های داخلی پس از دوران رفع تحریم گفت: ضرورت تخصیص منابع مورد نیاز از صندوق توسعه ملی و انجام اقدامات لازم برای بازگشت ناوگان نفتی و غیر نفتی به بازارهای بین المللی و همچنین ضرورت ایجاد و توسعه ناوگان گازی با توجه به روند رو به افزایش تقاضای جهانی، بخشی از اقدامات ما برای دوران پس از تحریم است.

صفایی گفت: اگرچه سود سرمایه گذاری در بخش کشتیرانی و کشتی سازی 10درصد است اما جذابیت آن، ارائه وام های کم بهره به بخش خصوصی است که باعث اشتغال زایی می شود و اثرات مثبت در این صنعت خواهد داشت.

صفایی در پایان گفت: در جهان، سودی که بابت سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز دریایی تعلق می گیرد، سه درصد است؛ در صورتی که این وام ها با بهره کم برای مالکان اعطا شود باعث رونق صنعت کشتیرانی و کشتی سازی خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.