بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ عرضه روش‌های جدید آسفالت توسط سازمان راهداری در ششمین نمایشگاه ملی قیر

◄ عرضه روش‌های جدید آسفالت توسط سازمان راهداری در ششمین نمایشگاه ملی قیر

تین نیوز | سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان سیاست گذار نظام استفاده از قیر و آسفالت ایران، در ششمین نمایشگاه ملی قیر و آسفالت، جدیدترین روش ها از جمله روکش های حفاظتی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، نمایشگاه ملی قیر و آسفالت ایران با حضور گسترده شرکت های تولیدکننده قیر و آسفالت، شرکت های راهسازی و معاونت های فنی ـ عمرانی شهرداری های کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال برگزاری است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان سیاستگذار روش های استفاده از قیر و روکش آسفالت در ایران با حضور در این نمایشگاه، روش های جدید روکش آسفالت به نام روکش های حفاظتی را ارائه کرده است که نسبت روکش های مقاومتی امروزی، هزینه کمتری در بر دارد.
 
روکش های حفاظتی موجب افزایش عمر روسازی و کاهش هزینه نسبت به روکش مقاومتی می شود، از جمله این روش ها می توان به روکش های حفاظتی رویه ـ ماسه، چیپس سیل، میکرو سورفیسینگ و فوگسیل ترکیبی اشاره کرد.

در روش رویه ـ ماسه، آسفالت با دانه بندی ریز (0 تا 6 میلیمتر) به قطر 2 سانتیمتر برای راه های کم ترافیک مانند راه های روستایی مناسب است و تفاوت آن با آسفالت معمولی هزینه و ضخامت کمتر آن است.

روش چیپس سیل، پاشیدن لایه غلیظی از امولسیون قیری و پوشاندن آن با مصالح سنگی، در ادامه غلطک چرخ لاستیکی، مصالح سنگی را به درون لایه امولسیون فشار داده در نهایت لایحه خفاظتی جدیدی شکل می گیرد.

روکش حفاظتی چپس سیل جهت بازیابی و افزایش اصطکاک سطح جاده و لاستیک در مسیرهای قیر زده، عایق کردن سطح راه و پرکردن ترک های موجود بر روی سطح آسفالت، حفاظت سطح آسفالت در برابر پیرشدگی زودهنگام قیر، بهبود وضعیت رانندگی، از بین بردن گرد و خاک در جاده های بیس یزی شده، روکش و عایق جاده های بیس ریزی شده به جای آسفالت با 70درصد قیمت آسفالت گرم استفاده می شود و برای راه های کم ترافیک بسیار مناسب است.

روکش حفاظتی میکرو سورفیسینگ، ترکیبی از مصالح سنگین، فیلرهای معدنی، قیر امولسیون و آب است، با ضخامتی حدود یک سانتیمتر طول عمری بین 5 تا 7 سال دارد و برای راه های پر تردد از جمله بزرگراه و آزادراه ها بسیار مناسب است.

در روش فوگسیل، محور بدون روکش به صورت سرتاسری و تحت یک لایه نازک بدون هیچگونه ترکیبی از مصالح برای جلوگیری از پیرشدگی آسفالت، فقط قیرپاشی می شود.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه ملی قیر و آسفالت امروز 28 آبان به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.