| کد خبر: 26149 |

دولت جسارت استفاده از ظرفیت‌ بخش خصوصی را داشته باشد

تین نیوز | رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ایران با بیان این‌که در ایران از هر ۸۲۰ مقاله یک ثبت اختراع داریم، افزود: دولت جسارت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه اقتصادی را داشته باشد.

 ابوالفضل بهره‌دار در شانزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در ژاپن یک چهارم مقاله‌ها، در آمریکا از هر دو هفتم مقاله‌های علمی، در کره جنوبی از سه مقاله عملی و در چین از هر 34 مقاله علمی یک اختراع ثبت می شود.
 
وی تصریح کرد: علی رغم این‌که دولت قبل می‌خواست به صحنه علم برگردد و ایده را به پدیده و پدیده را تجاری سازی کند اما اکثرا روی زمین ماند. یکی از شعارهای رئیس جمهوری توسعه شبکه ریلی است، یک سال و چند ماه گذشته است چه باید کرد.
 
وی با بیان این‌که نگاه ما به توسعه فقط برای تبین ارقام و اهداف و راهبردهاست یا در جهت عملی کردن آنها، افزود: هنوز باورمان نشده با علم و دانش می‌توانیم به سمت توسعه اقتصادی حرکت کنیم.
 
وی با طرح این پرسش که سرنوشت شرکت‌های دانش بنیان مانند اشتغالزایی خواهد شد، بیان کرد: باید به مزیت‌های ریلی و ایمنی به عنوان مزیت نسبی توجه شود، چرا باید حق دسترسی به جاده و ریل متفاوت باشد تا بخش عمده درآمدهای بخش خصوصی بابت حق دسترسی پرداخت شود.
 
رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ایران با بیان این‌که دولت 4 میلیون و 750 هزار نفر پرسنل دارد که سالانه 5 درصد به آن اضافه می‌شود،گفت: بهره‌ وری روزانه این نیروها 45 دقیقه است. باید جسارت داشته باشیم تا بخش خصوصی را پیشران فعالیت‌ها باشد، می‌گوییم بخش خصوصی اما برای آن نقشه راه نداریم و باز هم دولتی فکر می‌کنیم.
 
بهره‌دار با اشاره به اینکه انجمن‌ها منافع شخصی ندارند و بی پرده آنچه را برای نظام لازم است بیان می‌کنند، تصریح کرد: برای تولید ثروت از طریق علم باید به فعالیت‌های پژوهشی توجه کافی شود چراکه کشورهای مختلف با انجام سرمایه‌گذاری فراوان در حوزه پژوهش به پیشرفت‌های اقتصادی زیادی دست یافته‌اند به طوریکه بزریل برای انجام امور و تحقیق خود سالانه 15 میلیارد دلار اختصاص می‌دهد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    دبیرجان!!باحضور حضرتتان در راس انجمن انشاالله که همه چی آرومه…!!!!!!!چون این چند سال هم همه چی آروم بوده!!!!!؟؟؟؟ مثل زمان حضور حضرتتان در سازمان بوفه رستورانهای راه آهن…!!!!!!

  • سهامدار 0 0

    حمل و نقلی ها فقط سهام توریل را در بورس بخرید، که به امید خدا توریل روز های بسیار خوشی در آینده خواهد داشت…

  • ایمان 0 0

    مدرک این آقای رئیس علمی ترین انجمن چیه؟ نکنه ایشونم از اون دکتراست نه از این دکترا… ما که می شناسیمش چه جوری لیسانسشو گرفت حالا بماند … شاید واسه همینه که این جور همایشها وزن چندانی نداره. پیشنهاد می کنم یه مدال به ایشون بدید بره کنار بعد دبیری انجمن را به کس دیگه والله اثربخشیش بیشتره. میگی نه امتحان کنید…