| کد خبر: 204510 |

◄ مدیرعامل ذوب‌آهن: توان تولید 400هزار تن ریل ملی را داریم

: در ذوب آهن، اگر ریل 36 متری را در نظر بگیریم تا 400 هزار تن هم امکان تولید داریم. این در حالی است که تا قبل از ورود به حوزه تولید ریل ملی، فولاد را وارد می کردیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، در سخنانی گفت: در ذوب آهن، اگر ریل 36 متری را در نظر بگیریم تا 400 هزار تن هم امکان تولید داریم. این در حالی است که تا قبل از ورود به حوزه تولید ریل ملی، فولاد را وارد می کردیم.

به گزارش تین نیوز، منصور یزدی‌زاده در کنفرانس «حمل‌ونقل ریلی و رونق تولید؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» که در دانشکده علم و صنعت در حال برگزاری است؛ افزود: پیش از این فولاد ریل را از هندوستان وارد می‌کردیم و به ریل تبدیل می‌شد اما امروز در تولید ریل هیچ مشکلی نداریم و سنگی که وارد ذوب‌آهن می‌شود به ریل تبدیل می‌شود.این در حالی است که با ورود بخش خصوصی ما توانایی ورود به حوزه تولید ریل در انواع مختلف آن از جمله شهری، مترو و ... را داریم.

مدیرعامل ذوب آهن افزود: پیش از این خجالت می‌کشیدیم که ریل معادن وارد می‌شد. اما خوشبختانه به این حوزه نیز ورود کرده ایم و تا 22 بهمن، ریل معدن نیز تولید خواهیم کرد.

یزدی زاده، با تاکید بر این که ما بر اساس سفارشات موجود ریل تولید می‌کنیم گفت: تاکنون حدود 28 هزار تن از سوی وزارت راه و شهرسازی و 9 هزار تن از بخش خصوصی ریل سفارش گرفته ایم.

او افزود: در حال حاضر تقاضا برای تولید ریل 10 هزار تن است اما توانایی تولید بیش از آن را هم داریم.

یزدی زاده اعلام کرد: ما امروز ریل 18 متری تولید می کنیم اما به راحتی می توانیم 36 متری هم تولیدی کنیم به همین جهت اعلام آمادگی می کنیم که با تعریف پروژه ای با همکاری دانشکده علم و صنعت برای تولید  ریل 72 متری و بالاتر از آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه برای تولید ریل 72 متری نیاز است تغییراتی در خط تولید خود انجام بدهیم گفت: به هر صورت ما این آمادگی را داریم تا نیاز صنعت ریل را به صورت کامل برآورده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.