| کد خبر: 182709 |

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، آیین های سنتی، گردشگری و ورزش در جزیره کیش

نمایشگاه صنایع دستی، آیین های سنتی، گردشگری و ورزش در جزیره کیش برگزار می شود.

تین نیوز

برگزاری نمایشگاهی با عنوان صنایع‌دستی، آیین‌های سنتی، گردشگری و ورزش ایده متفکرانه‌ای قرن حاضر است که باظرافت خاص ابعاد مختلف فرهنگ و آداب‌ورسوم کشورها را کنار هم به نمایش درمی‌آورد. در این رویداد کشورهای مختلف علاوه بر رقابت ورزشی و نمایش هنرهای رزمی خود به معرفی صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی خود نیز می‌پردازند. بعد دیگر نمایشگاه متمرکز بر گردشگری و ورزش و گردشگری ورزشی است .

به گزارش تین‌نیوز، در ضرورت برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی این نکته حائز اهمیت است که بیشتر کشورها در اجرای برنامه‌های موردنظر خود با مشکلات عدیده ازجمله رشد بی‌رویه جمعیت، بیکاری، کم‌کاری و رواج انواع مختلف بیکاری ازجمله بیکاری‌های پنهان، فصلی و… و درنتیجه پایین بودن سطح درآمد و معیشت گروه زیادی از مردم، کمبود سرمایه داخلی و نبود منابع مالی کافی برای اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی و ساخت و توسعه امکانات زیربنایی موجود به‌منظور فراهم آوردن امکان بهره‌برداری بهینه از منابع انسانی، طبیعی و … کشور مواجه هستند.

به همین دلیل بعضی از صاحب‌نظران با توجه به سهولت گسترش صنایع کوچک همانند کارگاه‌های صنایع‌دستی بر تقویت، توسعه و گسترش این صنایع در برنامه توسعه اقتصادی کشورهای اصرار و توصیه دارند. صاحب‌نظران این بخش در توصیه های خود به ویژه بر قابلیت ها و ویژگی های این قبیل صنایع از جمله نیاز به سرمایه اندک برای ایجاد، راه اندازی و بهره برداری، کاربر بودن این صنایع و نیاز به سرمایه گذاری اندک سرانه برای ایجاد یک شغل، عدم نیاز به تخصص های فنی و حرفه ای بالا و سازگاری و استفاده از مهارت های بومی، بازار ساده فروش محصولات و بالاخره قابلیت و توانایی ایجاد درآمدزایی تکیه دارند.

اهمیت برگزاری نمایشگاه آیین های سنتی، در روزگار بحران هویت یکی از راه های حفظ هویت فرهنگی، بازگشت به آیین ها، آداب و رسوم سنتی و فولکلوریک است. امروزه اطلاعاتی که بوسیله تکنولوژی های مدرن رد و بدل می شود، سبب دلبستگی و پیوند عاطفی نسل های مختلف نمی شود و گاهی به دلیل وابستگی مردمان به رسانه های نوین، جدایی و گسست بین آدمیان بیشتر هم می شود. در کشورهای پیشرفته صنعتی و در کلان شهرها میلیونها انسان در کنار یکدیگر تنها زندگی می کنند و کمترین نیازی به ارتباط کلامی با یکدیگر ندارد. این نمایشگاه موجب آشنایی ملل مختلف با آداب و رسوم همدیگر و در نتیجه پیوستگی بین المللی ملل خواهد شد.

 ضرورت برگزاری نمایشگاه گردشگری، بدون شک امروزه صنعت توریسم به عنوان مهمترین صنعت جهان، رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته که در نتیجه افزایش نرخ رشد سالانه در تولید ناخالص ملی در سطح جهان، صادرات، تجارت جهانی و خدمات، سهم گردشگران بین‌المللی در فعالیت اقتصادی جهان نیز به طور مداوم بالا رفته است.

صنعت توریسم از دو جهت عمده حائز اهمیت بسیار است:نخست، موجبات آشنایی ملل با دیگر فرهنگها، نژادها، اقوام، سرزمینها، گویش‌ها و…را فراهم می‌کند، و دوم، از نظر اقتصادی به عنوان یک منبع تأمین درآمد و ارز محسوب می‌شود.

ضرورت برگزاری نمایشگاه ورزش، با سرمایه گذاری در صنعت ورزش می‌توان نتایج اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شایان توجهی را به دست آورد و در تأمین نیازهای جامعه و رفاه ملل کوشید. با توجه به انجام مسابقات جهانی توآی و حضور بیش از ۵۸ کشور فرصت بسیار خوبی برای حضور مستقیم و عرضه محصولات و خدمات فعالین در این عرصه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.