بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

تصادف یک قلاده یوز در میامی/ یک یوزپلنگ آسیایی دیگر تلف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یک قلاده یوزپلنگ آسیایی بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو در جاده میامی سبزوار در محدوده استان سمنان تلف شد.

تصادف یک قلاده یوز در میامی/ یک یوزپلنگ آسیایی دیگر تلف شد
تین نیوز |

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یک قلاده یوزپلنگ آسیایی بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو در جاده میامی سبزوار در محدوده استان سمنان تلف شد.

به گزارش تین نیوز به مقل از تسنیم، سوانح جاده ای گویا دست از سرنوشت یوزپلنگ های آسیایی بر نمی دارد و این بار یک قلاده یوز ایرانی در میامی دچار سانحه تصادف شده است و هنوز خبری است وضعیت این یوز سانحه دیده و مشخصات آن در دست نیست.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن تایید این خبر تصریح کرد: متاسفانه این سانحه دردناک در مناطق آزاد شهرستان میامی رخ داده است که بر اثر این تصادف این یوز تلف شد.

بیشتر بخوانید:

«پیروز» ایران را تنها گذاشت

وی با اشاره به هشدار های پی در پی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و دوستداران و علاقه مندان به حیات وحش به ویژه یوزپلنگ ها مبنی بر لزوم رعایت سرعت مطمئنه برای جلوگیری از از وقوع تصادف با یوزپلنگ ها در منطقه میامی تصریح کرد: متاسفانه این سوانح رانندگی صدمات جبران ناپذیری به پروژه احیای یوز در حال انقراض در منطقه تو را خواهد زد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آیت الله یعقوب محمدی دیوان پاسخ

    یک روش محافظت از حیات وحش و گونه های جانوری ارزشمند ایران:

    «کالورت» که در ایران زیرآب گذر ترجمه شده است سازه‌ای ایست ضد سیل که به شکل تونل و به منظور انتقال آب از یک سوی جاده یا راه آهن به سوی دیگر ساخته می‌شود. در کشورهای پیشرفته این سازه را طوری بزرگ در نظر می گیرند که حیوانات وحشی و حتی افراد بتوانند از یک طرف جاده به طرف دیگر گذر کنند. این سازه باید درست طراحی شود. کالورت هایی که طراحی ضعیفی دارند در هنگام بارش باران در مقیاس متوسط ​​تا بزرگ مستعد گیرکردن با رسوبات و زباله هستند. عرض کالورت حداکثر باید دو متر باشد و اگر بیشتر از 2 متر شود دیگر کالورت نیست؛ بلکه زیر گذر تلقی خواهد شد.