| کد خبر: 243043 |

ابتکار شهرداری سالونیک برای حفاظت از محیط‌ زیست دریایی

شهر تسالونیکی یونان (سالونیک) مجموعه‌ای از اقدامات آزمایشی نوآورانه را برای محافظت از محیط‌ زیست دریایی خود در برابر آلودگی اجرا خواهد کرد.

تین نیوز

شهر تسالونیکی یونان (سالونیک) مجموعه‌ای از اقدامات آزمایشی نوآورانه را برای محافظت از محیط‌ زیست دریایی خود در برابر آلودگی اجرا خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، شهرداری سالونیک یونان برای تمیز کردن آلودگی دریایی، اقدامات متفاوتی را پیاده‌سازی کرده است که مهم‌ترین آن‌ها، معرفی یک کشتی دریایی بدون سرنشین (پهپاد دریایی) است که زباله‌ها را از سواحل تسالونیکی جمع‌آوری و دفع می‌کند. بنا بر اعلام شهرداری، این برای نخستین بار است که از چنین وسیله‌ای برای جمع‌آوری زباله در یونان استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، شهرداری با مرکز (EKBY) همکاری کرد تا نظارت بر توزیع کمی و کیفی زباله در خلیج تسالونیکی را آغاز کند. شهر تسالونیکی در یک بیانیه مطبوعاتی، اکنون یافته‌های این مطالعات را اعلام کرده است که نشان می‌دهد در دو سال گذشته میزان زباله‌های شناور این منطقه افزایش یافته است.

به طور مشخص‌تر، ضایعات پلاستیکی و کاغذهای شناور به ترتیب سه و چهار درصد افزایش داشته است. از این گذشته، شیوع کووید ۱۹ باعث افزایش آلودگی بیشتری شده است زیرا ماسک‌ها، دستکش‌ها و سایر لوازم محافظتی در مسیر آب‌ها دور ریخته شده است.

شهرداری اکنون با این مؤسسه برای مقابله با آلودگی محیط‌زیست دریایی خود همکاری را آغاز کرده است. برای انجام این کار، "پهپاد دریایی" معرفی شده است که از تابستان امسال در کنار قایق‌های جمع‌آوری زباله فعالیت می‌کند.

ابتکار شهرداری سالونیک برای حفاظت از محیط‌زیست دریایی

علاوه بر این، شهرداری نمایشگرهای الکترونیکی اطلاعاتی را در سطح شهر نصب می‌کند و رویدادهایی را برای افزایش آگاهی و متحد کردن شهروندان برای تمیز نگه داشتن مناطق ساحلی ترتیب می‌دهد. در نهایت، تحقیقات مرتبط با جمع‌آوری زباله خود را نیز تقویت خواهد کرد.

شهرداری اعلام کرده است که طبق گزارش‌ها، هزینه این اقدامات از طریق کمک‌های مالی دو مؤسسه حفاظت دریایی تأمین می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.