| کد خبر: 211134 |

دوقلوزایی وحوش در بهار 99 افزایش یافت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به پدیده دوقلوزایی حیات وحش در سال جاری، این پدیده را کم‌نظیر و وقوع آن را ناشی از آرامش و امنیت غذایی زیستمندان منطقه‌ دانست.

تین نیوز

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به پدیده دوقلوزایی حیات وحش در سال جاری، این پدیده را کم‌نظیر و وقوع آن را ناشی از آرامش و امنیت غذایی زیستمندان منطقه‌ دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، براساس اعلام روابط عمومی محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزائی در این باره گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب و مناسب شدن وضعیت مراتع، در کنار اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست، دوقلوزایی در گونه‌های مختلف وحوش این استان بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های خوب سال جاری سبب شده گیاهان مرتعی که دارای ارزش تغذیه‌ای خوبی هستند رشد بهتری پیدا کنند، افزود: در حقیقت شرایط آب و هوایی و تغذیه‌ای تاثیر بسزایی در رشد جثه گونه‌های حیوانی و همچنین زاد و ولد آنها دارد.

میرزایی با اشاره به فصل زادآوری وحوش اظهار کرد: بر اساس مشاهدات محیط بانان، دوقلوزایی در میان میش و بزهای استان بیشتر مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی مناسب در کنار سایر اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست باعث شد که زیستمندان منطقه به امنیت روانی و حفاظتی مناسبی رسیده و استرس آنها کاهش یابد و شاهد این پدیده کم‌نظیر باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از علاقه‌مندان و طبیعت دوستان خواست تا ضمن همکاری لازم با محیط بانان از نزدیک شدن به مناطق زادآوری حیات وحش جدا خودداری کنند تا محیطی آرام و امن برای تولد حیات وحش ایجاد کنند و در صورت مشاهده نوزادان حیوانات در طبیعت، به آنها نزدیک نشده و مراتب را به مأموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در مناطق و یا از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.