| کد خبر: 208590 |

‍ زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای دمپک از توابع چابهار

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که وارد روستای دمپک از توابع شهرستان چابهار شده بود توسط محیط بانان و همیاران منطقه زنده گیری شد.

تین نیوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که وارد روستای دمپک از توابع شهرستان چابهار شده بود توسط محیط بانان و همیاران منطقه زنده گیری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شستون، پورمردان افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر ورود یک سر تمساح به روستا و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان با همکاری همیاران محیط زیست منطقه و مردم محلی، تمساح مذکور را زنده گیری و جهت بررسی سلامت به مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش تحویل دادند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش در فاصله 120کیلومتری چابهار- راسک در زمینی به وسعت ده هکتار احداث شده که دارای دو استخر خاکی بزرگ جهت نگهداری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز محوطه نگهداری نوزادان تمساح و تمساح‌های جوان است.

پیرمردان افزود: در محوطه این مرکز گیاهان بومی و سازگار با اکوسیستم منطقه کاشته شده و هم اکنون پوشش گیاهی متراکم و مناسبی برای زندگی و زاد و ولد تمساح‌ها دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.