| کد خبر: 236171 |

سازمان بورس باید قیمت پایه ای برای قیر مشخص کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان بورس باید قیمت پایه ای در بورس برای قیر مشخص کرده و کمیته نظارتی بر این موضوع نظارت کند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان بورس باید قیمت پایه ای در بورس برای قیر مشخص کرده و کمیته نظارتی بر این موضوع نظارت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی ضمن تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در لایحه بودجه سال جاری مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه های عمرانی میان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان شهرداری ها توزیع شود. اما باوجود اینکه بیش از ۷ ماه از سال گذشته هنوز هیچ پولی به دستگاه‌های اجرایی پرداخت نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز، عملیات آسفالت معابر در شرایط آب و هوایی این فصل بسیار سخت می‌شود. لذا تاکید داریم هرچه سریع‌تر نقدینگی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در اختیار دستگاه ها قرار بگیرد. در جلسه امروز کمیسیون عمران با مسئولانی از وزارت نفت و دستگاه‌‎های اجرایی توافق شد که نقدینگی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد. خوشبختانه به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان مذکور تخصیص داده شده و لذا دستگاه های اجرایی باید هر چه سریع تر این نقدینگی را جذب کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از چند روز گذشته که تصمیم نهایی برای پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان گرفته شد، شاهد افزایش یک میلیون تومانی قیمت قیر در هر تن بودیم، این افزایش به معنی نبود نظارت است و بی تردید با این افزایش قیمت، امکان آسفالت بسیاری از جاده‌ها وجود ندارد. از سازمان بورس دعوت خواهیم کرد تا قیمت پایه ای در بورس برای قیر مشخص کرده و کمیته نظارتی بر این موضوع نظارت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عرضه محصولات در بورس به معنی افزایش بی نهایت آن نیست کما اینکه برای قیر این اتفاق افتاد و متاسفانه به محض عرضه در بورس به شکل سرسام آوری افزایش قیمت پیدا کرد که هزینه تمام شده پروژه های عمرانی را بالا برده است. از این رو تاکیدمان این است که قیمت واقعی باشد تا پروژه‌های عمرانی مسیر طبیعی خودشان را طی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.