| کد خبر: 228365 |

حسینی: احداث کنارگذر چالوس_رامسر پروژه‌ای مهم برای توسعه گردشگری مازندران است

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: احداث کنارگذر چالوس به رامسر با طول ۷۵ کیلومتر یک پروژه بسیار مهم به لحاظ زیربنایی و مواصلاتی است و موجب توسعه و افزایش فعالیت گردشگری در سطح ملی و جذب توریست خواهد شد.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: احداث کنارگذر چالوس به رامسر با طول ۷۵ کیلومتر یک پروژه بسیار مهم به لحاظ زیربنایی و مواصلاتی است و موجب توسعه و افزایش فعالیت گردشگری در سطح ملی و جذب توریست خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت اخذ مجوز احداث آزادراه کنارگذر و شروع ساخت آن از سال 1400 گفت: غرب استان مازندران به دلیل بهره‌مندی از ساحل زیبای دریای خزر، همجواری با کوهپایه البرز، جذابیت‌های طبیعی مانند منطقه دو هزار و سه هزار و جواهرده و ... دارای جاذبه توریستی فراوانی است و در کنار زندگی بخش قابل توجهی از جمعیت در این منطقه، هر سال میلیون‌ها نفر توریست داخلی و خارجی به منطقه سفر می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: براین اساس ازدحام فراوان و کندی عبور و مرور یکی از مسایل بسیار مهمی است که برای مردم غرب استان مازندران و حتی شرق استان گیلان دردسرساز شده است، مردم از چالوس تا رامسر حداقل به مدت 5 ساعت در ترافیک قرار می‌گیرند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس افزود: از سوی دیگر آزادراه تهران-شمال از پایتخت کشور تا شهر چالوس در حال اجراست و در صورت راه‌اندازی کامل این آزادراه یک جمعیت بسیار انبوهی به سمت استان مازندران حرکت خواهند کرد و همین موضوع  می تواند مشکلات را به دنبال داشته باشد.   

حسینی در ادامه تاکید کرد: شاید با وجود هزینه کرد چند هزار میلیارد تومانی برای ساخت آزادراه تهران-شمال باز هم هدف از راه‌اندازی این مسیر و تسهیل عبور و مرور به بن بست بخورد، بنابراین با تلاش بسیار، پیگیری مجدانه و حسن ظن وزیر راه و شهرسازی و همکاری سازمان برنامه و بودجه توانستیم موفق به اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 برای پروژه بزرگ احداث آزادراه کنارگذر در لایحه بودجه سال 1400 شویم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه پروژه ساخت آزادراه کنارگذر اکنون کد اجرایی و اعتبار را دریافت کرده و قرار است، به صورت مشارکتی ساخته شود، اظهار کرد: آزادراه چالوس به رامسر با طول 75 کیلومتر یک پروژه بسیار مهم به لحاظ زیربنایی و مواصلاتی است که موجب توسعه و افزایش فعالیت گردشگری در سطح ملی و جذب توریست خواهد شد.

صادرات گل به کشورهای همسایه از طریق گسترش باند فرودگاه رامسر

وی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز احداث گلخانه و تاسیسات مرتبط در اراضی جنگلی و جلگه ای موسوم به قطعات 10 هکتاری گفت: یکی از مزیت های دیگر استان مازندران به ویژه غرب این استان به لحاظ وجود شرایط آب و هوایی پرورش گل‌های آپارتمانی است و به طور ویژه در شهرستان‌های عباس آباد و تنکابن این کار در حال انجام است.

حسینی با تاکید براینکه بالغ بر 90 درصد گل های آپارتمانی کشور در این منطقه تولید می شود، بیان کرد: امسال اقدامات بسیار خوبی مانند گسترش باند فرودگاه رامسر در این منطقه صورت گرفته است و اکنون هواپیماها با پیکر متوسط می‌توانند به راحتی در اینجا بنشینند و بنابراین این هواپیماها به راحتی می‌توانند، گل و محصولات کشاورزی را بارگیری کرده و در عرض کمتر از 3 ساعت به کشورهای C.I.S برسانند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با اشاره به اینکه براین اساس مردم تشویق به سرمایه‌گذاری در حوزه کاشت و پرورش گل‌های آپارتمانی و محصولات کشاورزی خواهند شد، تاکید کرد: حدود 900 قطعه ده هکتاری مشهور به زمین‌های جنگلی و جلگه‌ای در منطقه غرب استان مازندران وجود دارد که متاسفانه تعدادی از آنها برخلاف قانون خُرد و ویلاسازی شده است و تلاش داریم تا این سوءاستفاده دیگر انجام نشود.

وی اظهار کرد: برخی می خواهند، در این قطعه‌های 10 هکتاری که قبلا مختص زراعت چوب بود، اکنون گل پرورش دهند. پیش از این به افراد برای احداث گلخانه مجوز تاسیسات زیربنایی داده نمی‌شد اما بعد از بررسی و پیگیری‌های مستمر هیئت وزیران مصوب کرد، احداث گلخانه، احداث بنا محسوب نمی‌شود و به دنبال آن اعلام کردند که تغییر کاربری زمین به گلخانه تغییر کشت محسوب نشده و تغییر کاربری نیست.

حسینی با اشاره به اینکه این مصوبات به جلوگیری از اخلال در روند کاری آن دسته از گلکاران که در پاییز به انرژی گرمایشی و فضای بسته نیاز داشتند کمک کرد، گفت: اکنون قراردادی مشروط و با رعایت ضوابط یعنی عدم احداث بنا و تداوم کار گلخانه با افراد برای پرورش گل منعقد می‌شود، در اینجا هم وزیر جهاد کشاورزی، هیئت وزیران و سازمان منابع طبیعی گره گشایی کرده و در راستای جهش تولید اقدام کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.