| کد خبر: 227841 |

توسعه صنعت هوایی و ریلی، رقیبان خارجی را انگشت به دهان گذاشته است

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس معتقد است در حوزه صنعت هوایی و ریلی به نقطه‌ای دست پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم لذا دولت باید از ظرفیت موجود استفاده کند.

تین نیوز

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس معتقد است در حوزه صنعت هوایی و ریلی به نقطه‌ای دست پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم لذا دولت باید از ظرفیت موجود استفاده کند.

 به گزارش تین نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید 4 ساعته خود از نمایشگاه صنایع هوایی و ریلی و نمایشگاه کار ایران، گفت: در سالن نمایشگاه صنایع هوایی، دستاوردهایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در این حوزه به نمایش گذاشته شده بود که سراسر جذابیت است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از نخبگان و متخصصان حوزه صنعت هوایی، اظهار داشت: زمانی که در اوایل انقلاب شاهد اخراج آمریکایی ها از کشور بودیم آنها با صراحت عنوان می کردند که مجددا ما را با عزت باز می گردانید چرا که از این تجهیزات نمی توانید به تنهایی استفاده کنید لذا آنها در خواب نیز تصور نمی کردند روزی ایران بتواند به چنین فناوری دست پیدا کند.

وی به بخش دیگری از دستاوردهای هوایی جمهوری اسلامی که در این نمایشگاه عرضه شده بود اشاره کرد و یادآور شد: امروز بسیاری از استان ها با معضل بی آبی روبرو هستند در حالی که صنعت هوایی کشورمان امکان بارورسازی ابرها را داشته و به این دانش دست پیدا کرده است لذا وزارت نیرو باید از کوتاهی در این حوزه دست بردارد.

موسوی لارگانی ادامه داد: همچنین تجهیزاتی در حوزه هوایی ساخته شده که برای آتش نشانی در حوزه منابع طبیعی قابل استفاده است و حتی کشورهای همجوار نیز می توانند از این تکنولوژی استفاده کنند چنانچه در سال های اخیر توانستیم از همین طریق در کمترین زمان، حریق های جنگلی را اطفا کنیم.

 

بازدید عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی از ششمین دوره نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران

این عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: همچنین توانسته ایم پهپادهای قوی در حوزه صنعت هوایی تولید کرده و برای ساخت قطعات و تجهیزات هواپیماها اقدام کنیم تا برای تهیه آن نیازمند سایر کشورها نباشیم.

وی در ادامه به بخش صنعت ریلی نمایشگا اشاره و بیان کرد: در گذشته برای تأمین ریل و قطعات آن به خارج از کشور وابسته بودیم اما امروز ذوب آهن اصفهان  توانسته است حوزه توسعه راه آهن کشور را با تحولی عظیم روبرو کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: شرکت دیگری نیز در حوزه راه آهن در نمایشگاه حضور داشت که با 5 هزار نفر نیروی انسانی، پیش از این متعلق به گروه امیرمنصور آریا بود که با عنایت قوه قضائیه مجدد توانست این شرکت بعد از واگذاری به چرخه تولید و درآمدزایی کشور بازگردد.

ی همچنین به بخش سوم این نمایشگاه بین المللی که در حوزه کارآفرینی، آموزش و مهارت آموزی بود اشاره و بیان کرد: مرکز کار ایران سابقه طولانی از پیش از انقلاب در حوزه کار و آموزش مهارت های گوناگون دارد که توانسته است به نحوه های مختلف برای جوانان ایجاد کارآفرینی کند همچنین جهاد دانشگاهی که در این نمایشگاه حضور داشت با برنامه ریزی برای مهارت و اشتغال جوانان توانسته است تنها با 20 میلیارد تومان برای 5 هزار نفر تحصیل کرده رشته های علوم انسانی که نتوانسته بودند برای خود شغل ایجاد کنند، ایجاد اشتغال کند.

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایجاد اشتغال خانگی یکی دیگر از برنامه های مراکز کار حاضر در این نمایشگاه بود، خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی که از سوی یکی از بخش های این نمایشگاه ارائه شده بود، می تواند در زمینه دولت الکترونیک مثمر ثمر باشد لذا باید زمینه استفاده از آن فراهم شود تا افراد بدون هزینه رفت و آمد و مصرف بنزین بتوانند موضوع بروکراسی اداری را حل و فصل کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.