| کد خبر: 225331 |

تصویب موافقت‌نامه ایران و افغانستان درخصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه موافقت‌نامه میان ایران و افغانستان درخصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه موافقت‌نامه میان ایران و افغانستان درخصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس اظهارکرد: دستور کار اول کمیسیون عمران بررسی لایحه موافقت‌نامه بین‌جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان درخصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن بود که مورد بررسی قرار گرفت و کلیات و جزییات ماده واحده آن با یک مقدمه و ۱۲ ماده با حضور نماینده دولت و اعضای کمیسیون به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: با تصویب این لایحه دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به دلیل وجود روابط دوستانه و حسن همجواری از حیث خطوط ارتباطی بین‌المللی نیز به تفاهم رسیدند تا در حوزه تبادل کالایی و مسافر از ظرفیت‌های هر دو کشور استفاده شود.

حسینی خاطرنشان کرد: توافقنامه ارتباط بین‌المللی راه‌آهن شرایطی را ایجاد خواهد کرد که دو کشور ایران و افغانستان از ظرفیت باری و مسافری یکدیگر در حوزه حمل‌ و نقل بین‌المللی نیز استفاده بهینه ببرند بی‌تردید این توافقنامه در توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشورها تاثیر مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: دستور کار دوم کمیسیون عمران ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی و خصوصی بود که از ابتدا بررسی از ۵۶ ماده تاکنون ۴ ماده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و جلسه بعد نیز در دستور کار خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اهداف این لایحه سامان‌بخشی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوص در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی است و در صورت تصویب و اجرا یکی از قوانین خوب کشور در حوزه ساخت خواهد بود که امر اجرا پروژه‌های عمرانی را تسهیل خواهد بخشید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.