| کد خبر: 179012 |

◄ تخفیف در قیمت بلیط هواپیما مثبت و قابل تقدیر است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ارزان فروشی بلیت هواپیما را عملی خلاف قانون ندانست و گفت: اقدام آژانس هواپیمایی در تخفیف در قیمت فروش بلیط هواپیما قطعا مثبت و قابل تقدیر است

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ارزان فروشی بلیت هواپیما را عملی خلاف قانون ندانست و گفت: اقدام آژانس هواپیمایی در تخفیف در قیمت فروش بلیط هواپیما قطعا مثبت و قابل تقدیر است

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت،  سیداحسن علوی گفت: نمی‌توان به بهانه جلوگیری از ورشکستگی برخی شرکت های هواپیمایی، جلوی ارزان‌فروشی و ارائه سیاست‌های تخفیفی آژانس‌ها را گرفت، بلکه مولفه اصلی بازار آزاد این است که شرکت‌ها بتوانند سیاست‌هایی را برای جذب مشتری بیش‌تر اجرا کنند.

او گفت: تخفیف در قیمت فروش بلیط پروازهای هوایی داخلی تخلف قانونی نیست.

این عضو مجلس گفت: در شرایط کنونی با آزادسازی قیمت بلیط هواپیما، شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی به دنبال آن هستند که مسافران بیش‌تری را جذب کنند و در این مسیر راه‌حل‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که تخفیف در قیمت فروش بلیط پروازهای هوایی یکی از این راهکارها است.

علوی تصریح کرد: اقدام آژانس هواپیمایی در تخفیف در قیمت فروش بلیط هواپیما قطعا مثبت و قابل تقدیر است، زیرا در شرایط کنونی مردم دیگر توان استفاده از پروازهای هوایی را ندارند، حال دستگاه ها و متولیان این حوزه به جای تشویق شرکت‌ها برای فروش ارزان‌قیمت بلیط به مسافران، آن‌ها را تنبیه کرده و اخطار صادر می کنند!

او گفت: قانون و مقررات کسب و کار می گوید که دستگاه های نظارتی باید با گران فروشان برخورد کنند، حال وضعیت بر عکس شده و در شرایط کنونی با ارزان فروشان برخورد می کنند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلا شاید یک شرکت خصوصی علاقه‌مند است که به خود ضرر برساند، این مسئله به هیچ وجه به سازمان های نظارتی مرتبط نیست، از این رو این سازمان‌ها باید به جای سیاست‌های غیرکارشناسی، جلوی فعالیت شرکت‌های گران فروش را بگیرند.

علوی افزود:  دنیای امروز دنیای تبلیغات و رقابت است و شرکت‌ها و بخش ها باید از ابزار مختلف برای جذب مسافر استفاده کنند و قطعا رویکرد متولیان صنعت هوایی کشور در ممانعت از ارائه تخفیف بلیط هواپیما مغایر با این مسئله است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.