| کد خبر: 175063 |

◄ وزارت راه سالیانه 174هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وزارت راه و شهرسازی برای انجام مأموریت‌های خود سالانه به ۱۷۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد درحالی‌که فقط ۵ هزارمیلیارد تومان تخصیص داده می‌شود.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی برای انجام مأموریت‌های خود سالانه به ۱۷۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد درحالی‌که فقط ۵ هزارمیلیارد تومان تخصیص داده می‌شود.

سیداحسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید براین مطلب گفت: واقعیت این است که باید درزمینهٔ اعتبارات به این وزارتخانه کمک شود؛ زیرا علت افزون شدن انتقادات همین مسئله است و این مسئله دلیلی است تا نمایندگان مجلس برای اصلاح شرایط موجود از وزارت راه و شهرسازی درخواست‌های زیادی داشته باشند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علوی خاطرنشان کرد: هیچ وزیری با این کمبود میزان اعتبارات توانایی اداره پروژه‌های عظیم عمرانی را نخواهد داشت.

نمایندە سنندج، دیوان درە و کامیاران در مجلس با اشاره به اینکه به هر صورت باید تلاش کرد تا نوسازی ناوگان هوایی ادامه یابد افزود: علاوه‌بر بحث هوایی، خطوط ریلی نیز براساس قانون برنامه ششم سالی ۱۵۰۰ کیلومتر باید افزایش یابد تا انتقال بار و مسافر از طریق ریل و هوایی انجام شود که متأسفانه به خاطر کمبود اعتبارات این نوسازی و ساخت ریل با مشکل مواجه شده‌اند

علوی بابیان اینکه مسائل مربوط به تأمین مسکن، مسکن مهر و مسکن حمایتی موردنیاز امروز جامعه خصوصاً اقشار کم‌درآمد است گفت: علاوه‌بر مشکلاتی که در بالا ذکر شد مسائلی مانند مشکلات بانکی و مشکلات دولت به آن افزوده‌شده و آن‌ها نیز کمک شایانی به این وزارتخانه نکردند درنتیجه با بی‌انصافی تمام، همه تقصیرها بر گردن وزارت راه انداخته‌شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات ضد فساد و شفافیت زایی وزیر راه و  شهرسازی درخصوص نظام‌مهندسی ساختمان نیز تصریح کرد: بنده به شفافیت در هر سازمان و نهادی اعتقاد داشته و قانون مداری و مسئولیت‌پذیری باید سرلوحه همه مسئولین باشد همچنین باید تلاش کرد تا همه امور کشور شفاف شوند و این قاعده در مورد سیاست‌های وزارتخانه راه و شهرسازی نیز صدق می‌کند و وظیفه دکتر آخوندی بوده است که در این مسئله با دیدن انحراف و خطایی با آن برخورد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.