| کد خبر: 166525 |

◄ انتقال پایتخت سیاسی به تائید جهانگیری رسید؟

سال‌های زیادی است که انتقال پایتخت به یک دل مشغولی برای دولت و مجلس و دغدغه‌ای برای تهران نشینان بدل شده است و بارها این طرح در مجلس مطرح شده و به همان تعداد نیز رای نیاورده است.

تین نیوز

سال‌های زیادی است که انتقال پایتخت به یک دل مشغولی برای دولت و مجلس و دغدغه‌ای برای تهران‌نشینان بدل شده است و بارها این طرح در مجلس مطرح شده و به همان تعداد نیز رای نیاورده است، اما این روزها بار دیگر زمزمه انتقال پایتخت از تهران از سوی مایندگان مجلس مطرح شده و گفته می‌شود مکاتباتی هم با معاون اول رئیس جمهور در این ارتباط صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، به گفته ابوترابی یکی از وزرائی که در این رابطه تلاش خود را بکار بسته است وزیرراه وشهرسازی است که، در تلاش است به این منظور جلسه‌ای با اسحاق جهانگیری برگزار کند.

در این بین این سوال مطرح می‌شود که آیا سرانجام پایتخت از تهران منتقل می‌شود یا خیر؟ عضو ناظر مجلس  در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی با بیان این‌که این موضوع کماکان مورد بحث و بررسی است، گفت: طبق آئین‌نامه تدوین شده  چندین نقطه برای مکان‌یابی به منظور انتقال پایتخت سیاسی کشور در نظر گرفته شده که در جلسه آینده شورا درباره آنها بحث و تبادل نظر می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، 2 بار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کشورمان در این رابطه مکاتباتی برای برگزاری جلسه شورا داشته است که به دلیل مشغله‌ زیاد ایشان این مهم محقق نشده است.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور پذیرفته است، در اولین فرصت جلسه شورای ساماندهی پایتخت تشکیل شود. براساس آئین‌نامه نگاشته شده چندین نقطه برای جایابی انتقال پایتخت سیاسی کشور در نظر گرفته شده که در جلسه آینده شورا درباره آنها بحث و تبادل نظر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.