| کد خبر: 196135 |

جهانگیری:

ماجرای استعفای بطحایی را بعد از پذیرش استعفا متوجه شدم

در زمان محدودیت منابع هم باید توسعه نیروی انسانی و علمی مدنظر باشد و محوری‌ترین بخش آموزش و ‌پرورش است و مهم‌ترین مسؤولیت و مأموریت را در این زمینه بر عهده دارد و باید در آموزش وپرورش سرمایه‌گذاری کرد.

تین نیوز

 معاون اول رئیس جمهور گفت: وقتی خبردار شدم که آقای بطحایی استعفا کرده است که با استعفای ایشان موافقت شده بود قبلش نه صحبتی کرده بودند و حرفی مطرح بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تکریم وزیر و سرپرست سابق آموزش و پرورش و معارفه وزیر جدید آموزش و پرورش اظهار کرد: بطحایی دوران سختی را پشت سر گذاشت و در نهایت تصمیم گرفت استعفا دهد؛ وقتی خبردار شدم که آقای بطحایی استعفا کرده است که با استعفای ایشان موافقت شده بود قبلش نه صحبتی کرده بودند و حرفی مطرح بود.

وی اضافه کرد: حسینی را از قبل می شناختم و وقتی به عنوان سرپرست معرفی شد، دغدغه این را داشتم که به عنوان وزیر معرفی نشود اما روحیه او را دیدم که آمادگی داشت که سرپرست باشد حتی اگر وزیر معرفی نشود و به گونه ای فعالیت کرد که انگار قرار است سال‌ها بماند و فعالیت کند. 

جهانگیری ادامه داد: وفور سندهای بالادستی در آموزش و پرورش وجود دارد و تأکید مهمی هم بر اجرای سند بالادستی و هم سند بنیادین آموزش و پرورش هست.

وی گفت: اولویت توسعه ایران توسعه علمی است و کشورهایی که از شرایط جنگ بیرون آمدند بیش‌ترین تمرکز آنها بر توسعه علمی و آموزش‌ و پرورش بود.

جهانگیری اضافه کرد: در زمان محدودیت منابع هم باید توسعه نیروی انسانی و علمی مدنظر باشد و محوری‌ترین بخش آموزش و ‌پرورش است و مهم‌ترین مسؤولیت و مأموریت را در این زمینه بر عهده دارد و باید در آموزش وپرورش سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است وقتی آموزش وپرورش در طبقه بندی قرار می‌گیرد تمام بودجه اش در هزینه جاری صرف می‌شود اما مهمترین ارزش افزوده جامعه از آموزش و پرورش خلاق بیرون می‌آید.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.