| کد خبر: 133300 |

لاریجانی: امام دریچه جدیدی به روی دنیای سیاست گشود

رئیس مجلس گفت: امام ریشه انحراف مسلمان را در عدم توجه به حقیقت قرآن و عترت می دانست و فرمود خودخواهان و طاغوتیان قرآن را وسیله خود کردند.

تین نیوز

 رئیس مجلس گفت: امام ریشه انحراف مسلمان را در عدم توجه به حقیقت قرآن و عترت می دانست و فرمود خودخواهان و طاغوتیان قرآن را وسیله خود کردند.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی امروز، در نطق پیش از دستور خود به سالگرد رحلت امام خمینی اشاره کرد و گفت: سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام را به ملت عزیزو نمایندگان محترم تسلیت عرض میکنم.یکی از نعمت های بزرگ عصر حاضر برای ملت ما زندگی در زمانه ای است که با رهبری استثنایی بزرگ مردی همراه شد که جهان را به شگفتی واداشت،‌عالمی وارسته و پاکباخته، مجاهدی نستوه که در احیای تفکر اسلامی بی نظیر اندیشید و عمل نمود.

 

او ادامه داد: به خلاف جریان متعارف سیاست ورزی زمانه که با قدرت طلبی و سلطه گرایی همراه است،‌ این آزاد مرد دریچه جدیدی به روی دنیای سیاست گشود که آزادی واقعی انسان ها درتحول روحی و اعتلای نفسانی تحقق میابد. لذا در اکثر سخنان ایشان فهم حقیقت توحیدی و توجه به مبدأ هستی، موج می زند،‌به نحوی که در پیام تاریخی ایشان به گورباچف در شرایطی که جهان دو قطبی به حای ادبیات متعارف سیاسی،‌ثقل مطالب خویش را به روشنگری راه نو در مسیر بشریت اختصاص داد تا جهان غفلت زده سیاست را به سوی مبانی نورانی توحید سوق دهد.

 

لاریجانی معتقد است:«بی شک مکتبی که امام بنا نهاد از آراستگی خاصی برخوردار است و عجیب نیست که در زمانه خود اذهان سیاستمداران گنجایش درک مفاهیم این مکتب را نداشته باشند. نکاتی چند در این زمینه قابل توجه است،یک؛ ‌امام ریشه انحراف مسلمان را در عدم توجه به حقیقت قرآن و عترت می دانست و فرمود خودخواهان و طاغوتیان قرآن را وسیله ای کردند برای حکومت های ضد قرآنی و مفسران حقیقی قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر دریافت کرده بودند،‌با بهانه های مختلف و توطئه های از پیش تعیین شده عقب زدند و هر چه این بنای کج به جلو امد کجی ها و انحرافات افزون شد.»

 

رئیس مجلس تأکید کرد: در این بیان نورانی، امام مبدا سوء استفاده دشمنان را در عدم توجه به عهدی میدانست که ندای پیامبر در مورد ثقلین اعلام نمود. لذا مبدأ هر اصلاحی را توحید کلمه حول ثقلین می دانست که البته در روایت همه فرق اسلامی بر آن تاکید شده است.

 

او در بیان نکته دوم، گفت: امام،‌انقلاب را پدیده ای نو با ماهیتی روحانی و اسلامی میدانست، و فرمود شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب ها جداست،‌هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بود که از جانب خداوند به این ملت مظلوم و غارت زده هدیه شده است،‌ امام به همین دلیل نکته ای را به نسل های آینده گوشزده می کنند و به صراحت بیان داشتند که بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی آن است و رمز پیروزی را ملت میدانستند، دو رکن اصلی آن عبارت است یک انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و دومین مورد اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد.

 

لاریجانی ادامه داد: ویژگی روحی انقلاب ما چیزی نیست که از چشم صاحب‌نظران غربی پنهان بوده باشد. فوکو فیلسوف معاصر گفت انقلاب ایران متفاوت از سایر انقلاب‌ها است و بر مبنای حرکتی روحی استوار است. امام (ره) نیز تداوم حرکت انقلاب را بر میزان پایبندی به علت محدثه آن که گرایش معنوی اسلام است منوط کردند. امام (ره) شاخصه اسلامیت را همان اسلام جواهری فقهای عظام می‌دانست و نه گرایش‌هایی که از مبدأ اصلی اسلام برداشت‌های نارس دارند. به همین جهت به ملت توجه می‌دادند که هیچ‌گاه از مشی مرجعیت و روحانیت اصیل جدا نشوید.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.