| کد خبر: 243520 |

تاکید بر اهمیت تکمیل مسیر‌های کریدوری کشور

معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور گفت: تکمیل شبکه ریلی برای اتمام مسیر کریدور ترانزیتی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

تین نیوز

معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور گفت: تکمیل شبکه ریلی برای اتمام مسیر کریدور ترانزیتی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، عباس خطیبی با اشاره به اهمیت شبکه ریلی برای ترانزیت کشور افزود: تکمیل سیستم حمل و نقلی ریلی در قسمت‌های جنوبی کشور الزاما باید از طریق بنادر صورت می‌گیرد و بار‌هایی که از بنادر می‌آیند عمدتا بار‌های به صورت عمده هستند و حجم بزرگ یا تناژ بالایی را دارند که از مسافت‌های طولانی می‌آیند و به مقاصد طولانی‌تر ارسال می‌شوند و طبیعی است که سیستم ریلی خیلی میتواند به صرفه‌تر در مقایسه با بخش‌های دیگر عمل کند.

خطیبی درباره مزیت‌های اتصال ریلی به بنادر گفت:با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی یکی از نت‌های حمل و نقلی است که به لحاظ سازگاری با محیط زیست؛ صرفه جویی در مصرف سوخت؛ کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و اینکه مسیر‌های طولانی را می‌تواند سرویس دهد در مقایسه با بخش جاده‌ای از شرایط مناسب تری میتواند برخوردار باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه توجه به بنادر جنوبی کشور و تکمیل شبکه ریلی برای تکمیل کریدور‌های ترانزیتی کشور در بخش ریلی بسیار مهم است، گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان با استفاده از شبکه ریلی نزدیک به ۳۰ درصد در کریدور شمال به جنوب میتوانیم کاهش هزینه را به دنبال داشته باشیم که طبیعتا برای صاحبان بار و کالا بسیار حایز اهمیت است و به لحاظ زمانی نیز محاسبات نشان می‌دهد که به نصف تقلیل پیدا میکند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.