| کد خبر: 239400 |

◄ کدام خطوط ریلی ناقص به شرکت راه آهن تحویل داده شد؟

مطابق قانون باید خطوط ریلی تمام و کمال تحویل بهره بردار شود.

تین نیوز

روز 20 مهر ماه امسال بود که آخرین قطعات ریل در مسیر راه آهن همدان-سنندج تکمیل و به صورت رسمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی اتمام این عملیات زیربنایی اعلام شد.

به گزارش تین نیوز، استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: در سه سال اخیر بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

بهمن مرادنیا افزود: اتمام این پروژه نتیجه تلاش همگانی بوده و مختص یک فرد یا گروه خاصی نیست و تنها هدف این پروژه تسریع در روند توسعه کردستان عزیز بوده است.

 خبر اتمام ساخت این خط ریلی در حالی رسانه ای شد که در موارد متعددی خبرهایی در مورد ناقص بودن خطوط ریلی که ساخته و سپس برای بهره برداری تحویل راه آهن می شود، نیز منتشر می شود.

یک کاربر تین نیوز در این مورد در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت:  این خط ریلی نیز همچون دیگر خطوط ریلی، ناقص و بدون تکمیل خطوط ایستگاه ها، ساختمان ها و سکوها و تملک اراضی و ... به زور تحویل راه آهن می شود و هزینه ها و دردسرهای تکمیل و بهره برداری و مشکلات آن برای شرکت راه آهن باقی می ماند. 

وی افزود: این در حالی است که در قانون تکمیل همه این موارد بر عهده حوزه معاونت ساخت بوده و باید این خطوط تمام و کمال تحویل بهره بردار شود.

او ادامه داد: متاسفانه سبقت در افتتاح و به نام زدن، موجب می شود منابع کشور صرف دوباره کاری شود که نمونه بارز این روش؛ راه آهن فارس، رشت، اینچه برون و همدان و ... است که همچنان درگیر رفع معضلات عظیم به جا مانده هستند.

این کاربر تین نیوز با بیان این که سیستم علائم الکتریکی کلا در ساخت این پروژه ها نادیده گرفته شد، افزود: اگر در سال ۱۰ کیلومتر خط آهن ساخته شود ولی کامل و بدون مشکل به شرکت راه آهن  تحویل گردد بهتر از این است که هنوز تحویل نشده ساختمان ها نشست کند و ترک بردارد و خطوط و سوزن ها ناقص باشد و خطر بهره برداری جان و مال مردم را تهدید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 1

    احسنت
    ضمن تایید این کاربر محترم ، اضافه میکنم که حالا بر همه آشکار شده که شرکت ساخت در محاسبات و طراحی هندسی خطوط و مسیرها ضعیف عمل کند ( که مصادیق آن وجود دارد) و حساسیت های بهره برداری را درک نمی کند و کیفیت خطوط ساخته شده توسط آن پایین است ( بعضاً از مصالح نا مرغوب استفاده میشود ) و خطی که تحویل میدهد ناقص است (چند سالی ست که خطوط را بدون علائم و بعضا قبل از تکمیل ایستگاه ها تحویل میدهد بدون آنکه راه آهن بتواند بگوید بالای چشمت ابروست ).
    علاج کار اما تقویت نظارت فنی ست. علاج کار تعریف مجدد جایگاه شرکت ساخت و شرکت راه آهن و باز تعریف ارتباط این دوست. باید شرکت ساخت را در جایگاه مُجری نشاند و راه آهن را در جایگاه مشتری و این اتوریته به آن داد که خط ناقص را تحویل نگیرد. کاری که در حال حاضر بر عکس اتفاق میافتد. یعنی شرکت ساخت هر چه را تحویل میدهد آش کشک خاله ی راه آهن است و باید بخورد. شرکت ساخت را باید از برج عاج پایین کشید و آن را مسئولیت پذیر و متعهد به تامین الزامات مشتری ( راه آهن ) کرد. اگر قرار است طبق ابلاغ اخیر وزیر راه به مدیر عامل راه آهن ، راه آهن آنقدر اتوریته داشته باشد که پروژه های ریلی را اجرا کند به طریق اولی از پَس نظارت موثر هم بر خواهد آمد.