| کد خبر: 191471 |

وزیر کشور:

۵ میلیون تن کالای وارداتی در بنادر وجود دارد

در بنادر ۵ میلیون تن کالای وارداتی رسوب کرده است که نشان می دهد در واردات کالا اعم از واسطه ای، سرمایه ای و اساسی مشکلی نداریم؛ بنابراین تاکید شد ه است که گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص ترخیص کالاهای رسوب شده، با هم ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند.

تین نیوز

وزیر کشور گفت: در بنادر ۵ میلیون تن کالای وارداتی رسوب کرده است که نشان می دهد در واردات کالا اعم از واسطه ای، سرمایه ای و اساسی مشکلی نداریم؛ بنابراین تاکید شد ه است که گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص ترخیص کالاهای رسوب شده، با هم ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در بیست و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود: اعضای این جلسه که شامل دستگاه‌های اجرایی، اقتصادی و رسانه‌ای و تبلیغاتی هستند به صورت مستمر و فعال شرکت می‌کنند و گزارش مصوبات به صورت مرتب تهیه می‌شود. در هر جلسه موضوعات جدید نیز مطرح می‌شود که در طول هفته پیگیری و نتایج در جلسه بعد اعلام می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی کشور با اشاره به این‌که یکی از موضوعات جلسه امروز بحث خرید گندم بود، اضافه کرد: در این حوزه گزارشی که وزارت جهاد سازندگی ارائه داد نشان می‌دهد موفقیت خوبی به دست آمده است. نگرانی در خصوص پرداخت‌ها وجود داشت که مصوب و مقرر شد پیگیری شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی این جلسه در خصوص طلب پیمانکاران از دولت بود، در جلسه گزارشی قرائت شد و نگرانی در این خصوص بود که برای پیمانکاران و طرح‌های عمرانی ایجاد مشکل شود، لذا مقرر شد سازمان برنامه و بودجه برای هفته بعد گزارش دقیقی از طلب پیمانکاران و بدهی دولت تهیه و ارائه دهد.

رحمانی فضلی با بیان این‌که گزارشی نیز در خصوص رسوب گذاری کالاها در بنادر داشتیم، خاطر نشان کرد: در بنادر پنج میلیون تن کالای وارداتی رسوب کرده است که نشان می‌دهد در واردات کالا اعم از واسطه‌ای، سرمایه‌ای و اساسی مشکلی نداریم؛ بنابراین تاکید شد گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص ترخیص کالاهای رسوب شده، با هم ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند. دارو از تأمین، توزیع تا داروخانه و مصرف رصد می‌شود.

وزیر کشور با بیان این‌که تهیه و واردات دارو از جمله مباحث جلسه امروز ستاد هماهنگی و اطلاع‌رسانی اقتصادی کشور بود، یادآور شد: با توجه به اینکه در سطح جامعه در این خصوص نارضایتی وجود داشت، در جلسه تخصیص ارز دارو به بحث گذاشته شد و موضوع تأمین و توزیع دارو و اطمینان از اینکه دارو به دست اهلش می‌رسد، نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکید شد که کمبودهایی که در عرصه دارو وجود دارد با دقت رصد و پیگیری کنند. نگرانی وجود داشت مبنی بر این‌که ممکن است بخشی از داروهایی که با ارز ۴,۲۰۰ تومان تأمین می‌شود به صورت قاچاق از مرزها خارج شود، وزارت بهداشت مسئول شد که مسیر تأمین، توزیع و مصرف این نوع از داروها را تا داروخانه و صدور نسخه طراحی و پیگیری کند که چنین اتفاقی نیافتد.

رئیس ستاد هماهنگی و اطلاع‌رسانی اقتصادی کشور در خصوص کاغذ گفت: قبلاً بحث کاغذ به کارگروهی ارجاع شده بود که امروز گزارش دقیقی از آخرین وضعیت کاغذ وارداتی که در بنادر داریم و همچنین واردات بعدی آن، ارائه شد. تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد و در شروع سال تحصیلی جدید از این جهت نگرانی وجود ندارد. رحمانی فضلی افزود: در خصوص قیمت گذاری برخی کالاها مباحثی مطرح و مقرر شد، هر نوع قیمت گزاری کالا باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار صورت پذیرد. به خصوص اگر قیمت‌های دولتی خارج از اراده ستاد تنظیم بازار انجام شود باید برخورد جدی با خاطی صورت گیرد.

وزیر کشور با بیان این‌که بحث دستفروشان و کودکان کار از جمله موضوعات مطروحه در این جلسه بود، خاطرنشان کرد: گزارشات زیادی از کسبه داشتیم در خصوص دستفروشانی که بدون ضابطه، مدیریت و کنترل در میادین و معابر شهر پراکنده هستند. در جلسه قبل تصمیماتی در این خصوص گرفته شده بود و در جلسه امروز گزارش عملکردها ارائه شد. طبق این گزارش اصناف، استانداری، شهرداری، ناجا و بهزیستی با همکاری هم اقدامات خوبی انجام دادند که نشان می‌دهد طی دو هفته کنترل و نظارت قابل قبولی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: تلاش ما در جلسات ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی کشور بر این است که با پیشگیری و پیش بینی لازم، از موضوعات اقتصادی که می‌توانند زمینه‌های نارضایتی مردم را فراهم کنند، بررسی و تحلیل درستی داشته باشیم و با هماهنگ شدن دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد، از بروز مشکلات جلوگیری کنیم. در این مدت رسانه‌ها کمک زیادی کردند و با اطلاع رسانی دقیق و درست خلاءها را پر و شایعات را بی اثر کردند.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.