| کد خبر: 184122 |

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

◄ خراسان‌جنوبی مستعد توسعه بنادر خشک

پهنه شرق کشور در محدوده خراسان جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک است.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درسفر به خراسان جنوبی و در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: تنها راه توسعه استان، توسعه تجارت و خدمات بوده و در کنار آن کشاورزی و صنعت می‌تواند اهرم‌هایی برای پایداری توسعه گردد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، امیر امینی با اشاره به اینکه نیازمند تعاملات سازنده با استان فراه در نزدیکی استان هستیم، تصریح کرد: اعتبارات خوبی برای محور فراه به میل ۷۸ اختصاص یافت و امیدواریم در سال ۹۸ نیز این اعتبارات به‌خوبی اختصاص یابد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه راه‌های استان با اعتبارات اندک ساخته‌ شده و نیاز به نگهداری و پایش دارد گفت: راه‌های کویری مجاری توسعه استان هستند که خوشبختانه طرح ملی در این زمینه وجود دارد. امینی افزود: کمک ویژه‌ای به استان برای توسعه این راه‌ها موردنیاز است.

وی با اشاره به اینکه دو کریدور اصلی کشور در این استان وجود دارد، اضافه کرد: پیمانکاران با ۴۰ میلیارد تومان بدهی با سختی در محور بیرجند به قاین فعالیت می‌کنند که جزو مشکلات اصلی استان شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در رابطه بااتصال راه‌آهن استان به ایستگاه یونسی گفت: این پروژه نیاز به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار اعتبار دارد و صندوق توسعه ملی برای کمک به این پروژه اقدامات اولیه را انجام داده است.

امینی به درخواست تخصیص اعتبار برای راه‌های روستایی استان اشاره کرد و افزود: اگر امکان دارد برای مطالبات راه‌های روستایی استان اقدام شود.

وی تاکید کرد: پهنه شرق کشور در محدوده خراسان جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک است.

پیش‌ از این پرویز باورصاد کارشناس حوزه بنادر و دریانوردی گفته بود: با توجه به ابعاد و زمینه‌های گسترده عملیاتی و مدیریتی حاکمیتی اثرات «بنادر خشک» بندی به شرح وظایف راهبردی ۲۴ گانه سازمان بنادر و دریانوردی اضافه می‌شود. این بند به شرح وظایف راهبردی ۲۴ گانه سازمان بنادر و دریانوردی موجب می‌شود سلسله عملیات و فعالیت‌های ضروری و الزامی نهفته در وظایف پسکرانه‌ای با بنادر نهادینه و قوانین و مقررات و بایدها و نبایدهای دیگر متاثر از وجود بازیگران اصلی دولتی نظیر سازمان گمرک٬ راه‌آهن و ... در این مفهوم «جدید» به‌خوبی طراحی٬ قانونی و عملیاتی شود تا این مفهوم را هم اثربخش و مهم‌تر از آن، کارآمد تجارت خارجی و نهایتا اقتصادی کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.