| کد خبر: 183720 |

شرایط برای ارایه اطلاعات پروژه‌ها به استارت‌آپ‌ها فراهم شود

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به استارت‌آپ‌ها و جوانان در کشور بیان کرد: مجموعه دیتاهای در اختیار ما حاصل هزینه‌های بیت‌المال بوده و مردم مالک همه آن‌ها هستند بنابراین دیتاها باید ضمن دسته‌بندی در اختیار آن‌ها به ویژه استارت‌آپ‌ها قرار بگیرند.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به استارت‌آپ‌ها و جوانان در کشور بیان کرد: مجموعه دیتاهای در اختیار ما حاصل هزینه‌های بیت‌المال بوده و مردم مالک همه آن‌ها هستند بنابراین دیتاها باید ضمن دسته‌بندی در اختیار آن‌ها به ویژه استارت‌آپ‌ها قرار بگیرند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بیست و سومین نشست شورای راهبری معماری سازمانی با حضور امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و همچنین نماینده تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه با دستور کار ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نقشه راه معماری سازمانی توسط اعضا برگزار شد.

امینی در این جلسه با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی وزارتخانه به سیستم‌های دیجیتال و الکترونیکی در ارائه اطللاعات و دیتاهای موجود پروژه‌ها بیان کرد: متأسفانه ما همچنان در کشور از اطلاعات فیزیکی استفاده می‌کنیم، به واقع چرا پروژه‌های معماری سازمانی ما با وجود آنکه توسط دستگاه‌ها تنظیم شده به این اندازه کند پیش می‌رود؟ چرا وزارت راه و شهرسازی که بزرگترین تولیدکننده داده‌های مکانی است همچنان برای رجوع به اطلاعات باید به کاغذ و دفتر و یا فایل‌های اکسل مراجعه کند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود یکپارچگی در سطح وزارتخانه و تبادل اطلاعات را امری ضروری دانست و افزود: بدون شک تمامی اقدامات ما تنها برای ارائه خدمت به مردم بوده و یک هدف دارد، این عدم یکپارچگی، باید آسیب‌شناسی شده و شرایط برای خدمات‌رسانی الکترونیکی هرچه سریعتر فراهم شود.

به گفته وی انجام هر اقدامی بدون دربرداشتن داده‌های مستند و دیجیتالی که نظام تصمیم‌گیری بر آن استوار باشد، بدون نتیجه مطلوب خواهد ماند.

این مقام مسئول در این خصوص افزود: در این دوره دیدگاه و منابع اعتباری لازم برای اجرای این سیستم وجود دارد، بنابراین انتظار می‌رود پروژه‌های خدماتی مانده طی مدت زمان باقیمانده هرچه سریعتر انجام پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه به استارت‌آپ‌ها و جوانان در کشور بیان کرد: مجموعه دیتاهای در اختیار ما حاصل هزینه‌های بیت‌المال بوده و مردم مالک همه آن‌ها هستند بنابراین دیتاها باید ضمن دسته‌بندی در اختیار آن‌ها به ویژه استارت‌آپ‌ها قرار بگیرند.

امینی با تأکید براینکه این اقدام در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند به نظام و دولت کمک کند گفت: بدون شک مجموعه خدمات استارت‌آپ‌ها بدون تحمیل هیچ‌گونه هزینه‌ای به مردم بسیار بیشتر از خدماتی است که ما در مجموعه دولت می‌توانیم برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی در این خصوص افزود: به عقیده من مجموعه دیتاها و اطلاعات پروژه‌ها باید به طور کامل و شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد و همه از روند پیشرفت آن‌ها مطلع باشند، قطعا همین که اطلاعات ایمن مانده و خدشه‌دار نشوند کافی است و نیازی به مخفی ماندن ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.