| کد خبر: 128400 |

پیشرفت ۸۳ درصدی قطعه یک آزادراه تهران- شمال/ انجام مناقصه‌های قطعه دوم/ توسعه بنادر شمال کشور در دستور کار

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که روز گذشته از روند انجام پروژه آزادراه تهران- شمال، بنادر و فروددگاه شمال کشور داشت، گزارشی را از روند انجام پروژه در تلگرام خود به اشتراک گذاشت.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که روز گذشته ۷ اردیبهشت ماه به منظور بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال به چالوس سفر کرده بود، از روند فعالیت کارگاه و فعال بودن پروژه بازدید کرد و در پست تلگرامی خود در گزارشی چنین نوشت: بر اساس وعده‌ای که به جناب آقای قاسم احمدی داده‌بودم امروز (۷ اردیبهشت ماه) به چالوس رفتم. در میانِ راه گزارش آزادراه را از آقای مهندس خواجه‌دلویی دریافت کردم که خوشبختانه پیشرفت آن به ۸۳% رسیده است و در بیش از ۱۳۰ کارگاه، اجرای آن با سرعت به پیش می‌رود. خبر خوب آنکه تونل ۶۵۰۰ متری البرز که طولانی‌ترین تونل_جاده‌ای ایران است و از دو طرف حفاری می‌شد در تاج آن به هم رسیدند. این خبر را آقای مهندس اعتمادی مدیر عامل شرکت آزادراه که در سفر همراه من بود ارایه کرد. مناقصه‌های قطعه دوم نیز برگزار شده و از هفته آتی می‌توانیم سایر کارگاه‌های این قطعه را نیز فعال نماییم. مذاکرات تامین  مالی و طراحی مهندسی قطعه سوم که سخت‌ترین قطعه این آزادراه است در حال انجام است.

 

 در این سفر سفر از بندر_نوشهر بازدید داشتم. بندر نوشهر و سایر بنادر دریای خزر به نظرمی‌رسد نیاز به تعریف ماموریت جدید با رویکرد مسافری و توریستی-تفریحی دارند که از همانجا با اقای مهندس سعیدنژاد صحبت کردم. سازمان بنادر با توجه به توسعه نوشهر، برای اتصال بندر به شبکه معابر جاده‌ای طرح جدیدی را تهیه کرده‌بود که باید نحواه اجرای آن را در هماهنگی با مقامات محلی و شهرداری سازماندهی کنم.

 

از فرودگاه‌های نوشهر و رامسر نیز بازدید کردم. هواپیماهای تازه‌خریداری شده ATR عمده‌ترین راهکار این فرودگاه‌هاست.  کسانی که با بی‌تدبیری تمام صنعت هوانوردی ایران را به این وضعیت رساندند، نه تنها مانع توسعه این  مناطق و رفاه مردم شدند و سهم ایران از بازار جهانی صنعت هوایی را دودستی به دیگران دادند، بلکه میلیاردها تومان سرمایه ملی را کم‌استفاده و یا بلا استفاده ساختند چه پاسخی به مردم دارند؟

 

نکته‌ای که در چند بازدید اخیر از این  منطقه همیشه ذهن مرا به خود معطوف داشته‌است، نحوه ارتباط شبکه حمل‌ونقل محلی با این شبکه‌های سراسری است. در این باره، در سفرهای پیشین دستورهایی برای تسریع در اتمام پل و تونل کنارگذر چالوس، ارتقای سطح سرویس و اجرای پل‌ غیر همسطح چالوس-نوشهر، اجرای پل سردآب‌رود، اجرای زیرگذر موسی‌آباد و هم‌چنین خروجی‌های آزادراه و سایر اقدامات برای بهبود شبکه معابر محلی داده بودم که به اتمام رسیده و زیر بار بودند و پاره‌ای دیگر در حال اجرا و یا در همین سفر شروع شدند.    

 

️از این پروژه‌ها مهم‌تر توسعه شمال البرز و نحوه دادوستد آن با جنوب البرز است که جای بحث فراوان دارد. در آینده در این باره نکاتی را خواهم گفت.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.