| کد خبر: 127648 |

◄ راه‌ها منتظر خیرین‌اند

تین‌نیوز| انجمن خیرین راه و ترابری یکی از سازمان‌های مردم نهادی است که در راستای افزایش رفاه قشر محروم جامعه، تلاش می‌کند مسئله حمل‌ونقل بخش‌های محروم کشور و روستاها را با استفاده از مشارکت خیرین کشور مرتفع کند.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ در شرایطی که در آغاز سال جدید هستیم به سراغ ولی فهیمی مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری رفتیم تا از او برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی انجمن برای سال جاری را جویا شویم.

 

فهیمی سخنان خود را با تأکید بر اهمیت شناسایی و جذب خیرین آغاز کرد و گفت: در سال 96 تمرکز اصلی ما بر روی شناسایی و جلب مشارکت خیرین خواهد بود، ما اعتقادداریم در کشور خیرین زیادی وجود دارند که متأسفانه راه و شیوه مشارکت را نمی‌دانند و از وجود چنین انجمن‌هایی اطلاع ندارند.

فهیمی ادامه داد: بنابراین ما در این سال عزم خود را جزم خواهیم کرد تا در مرحله اول با استفاده از توانایی رسانه‌ها انجمن خیرین را به مردم معرفی کنیم و شرایط شناخت بیشتر و عمیق‌تر جامعه نسبت به انجمن را مهیا کنیم.

 

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری همچنین اظهار داشت: از دیگر اهداف پیش‌بینی‌شده برای این انجمن می‌توان به گریدرزنی و تسطیح سالیانه حدود ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های ناهموار روستایی، جمع‌آوری پل‌های خرپایی و یا بیلی موجود در محل‌هایی که کاربردی ندارند و انتقال آن‌ها به محل‌های موردنیاز و اصلاح طرح هندسی راه‌های روستایی در جهت کاهش حوادث اشاره کرد.

 

فهیمی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی انجمن شناسایی و تهیه فهرستی از نقاط حادثه‌خیز در شبکه راه‌های مواصلاتی موجود و حذف سالیانه حداکثر ۳۱ مورد آن‌هاست. همچنین در نظر داریم بر اساس درخواست‌ها و نیازهای اولویت‌دار سالانه حدود ۳۵۰ کیلومتر راه را در روستاها و مناطق محروم کشور بهسازی یا آسفالت کنیم و نیز با اولویت استان‌های کمتر توسعه‌یافته سالانه ۱۰ دستگاه پل فلزی را در نقاط صعب‌العبور روستاها احداث کنیم.

 

از فهیمی پرسیدیم با توجه به کارنامه انجمن، آیا اهداف مسئولان این انجمن تأمین‌شده و آیا عملکرد انجمن را راضی‌کننده می‌داند یا خیر که او در پاسخ اظهار داشت: بخشی ازآنچه برای انجمن متصور شده بودیم با کمک‌های خیرین و تلاش‌های همکاران به وقوع پیوست و از این بابت خوشحالیم، اما همچنین بخش دیگری از اهداف ما هنوز انجام‌نشده و تأمین این انتظارات به کمک‌های بیشتر و حمایت‌های جدید نیاز دارد.

 

او ادامه داد: برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته‌شده به بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار انجمن نیاز داریم که برای تأمین این منابع تلاش شده ضمن فعال‌سازی خیرین زمینه را برای صدور حداقل ۱۵ هزار تن قیر رایگان در اجرای ۳۵۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی فراهم کنیم. همچنین با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و ماشین‌سازی اراک و نیز مشارکت خیرین پل‌های بیلی و خرپایی را در محل‌های موردنیاز در روستاها نصب می‌کنیم.

 

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: ۵۰ پروژه راه‌سازی را در روستاها و مناطق محروم در اولویت اجرا قرار داده‌ایم که برای آن‌ها مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

 

فهیمی همچنین در معرفی مهم‌ترین پروژه‌های اجراشده توسط انجمن خیرین راه و ترابری از سال ۹۳ تاکنون عنوان کرد: تاکنون توانسته‌ایم با مشارکت خیرین ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را در روستاهای مازندران، کرمان، زنجان، فارس، البرز و فارس آسفالت کنیم. همچنین ۲۲ دستگاه پل را در روستاهای لرستان، گلستان و چهارمحال و بختیاری احداث کرده‌ایم. از دیگر اقدامات ما می‌توان به رفع پنج نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان مرکزی، ساخت ۱۴ کیلومتر راه روستایی در گیلان و تعریض راه مواصلاتی روستاهای هشتگرد البرز اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.