| کد خبر: 127559 |

◄ سیل 80 میلیاردی

تین‌نیوز| امواج خروشانی که طی روزهای گذشته جان هم‌وطنان آذربایجانی را گرفت، موجی دیگری از جنس دلداری و هم‌دردی دیگر مردم کشور را نیز به همراه داشت، از ابراز هم‌دردی گسترده در شبکه‌های مجازی گرفته، تا طرح پرسش‌ها و ابراز نگرانی‌ها.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ از مقصریابی و به دنبال کوتاهی‌های احتمالی گشتن‌ها اگر بگذریم، از سوال‌های جدی مردم این بود که حالا چه می‌شود؟ آیا اقدام خاصی برای جبران خسارت‌ها صورت گرفته؟ تکلیف مردمی که از این حادثه ضربه دیده‌اند چه می‌شود؟

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همین خصوص اظهار داشته: دولت، مجلس و همه مسئولان برای جبران خسارت ها در استان های سیل زده مصمم و همدل هستند، بر این اساس از همه توان و امکانات دولت برای جبران خسارت های سیل استفاده می شود.

 

مسعود پزشکیان همچنین گفته بود: تلاش و اراده مسئولان برای کمک به مردم بوده و برای این کار تمام امکانات بسیج شده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

 

برای اطلاع از جزئیات این اقدامات به سراغ عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفتیم و از او پرسیدیم، آیا تاکنون اقدام خاصی از جانب سازمان راهداری صورت گرفته یا خیر؟ که حسن نیا گفت: هم بنده و هم آقای کشاورزیان از دیروز در منطقه مستقر هستیم و از نزدیک اتفاقات را رصد می‌کنیم، هم از استان آذربایجان شرقی و هم از استان آذربایجان غربی بازدید کرده‌ایم.

 

حسن نیا ادامه داد: در تلاش هستیم تا با استفاده از منابع استانی و ملی، آن بخش از ابنیه که مربوط به سازمان راهداری می‌شود را با سرعت هرچه بیش‌تر بازسازی کنیم، پل‌ها و جاده‌ها و کنارگذرها در اولویت قرارگرفته‌اند و ان‌شاالله اقدامات لازم نسبت به ترمیم اساسی این موارد را انجام خواهیم داد.

معاون راهداری گفت: درحال حاضر به دلیل شدت سیل و آب بردگی راه‌ها در استان‌ آذربایجان غربی، تصمیم بر این شد که با ساخت پل‌های موقت فلزی مانع از بسته شدن مسیر سیل شویم و از این طریق شرایط تردد را برای مردم از روی پل‌ها فراهم کنیم.

 

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: طی دو روز گذشته در ارومیه و اشنویه شاهد بیشترین میزان بارش در بین سایر شهرها بودیم به‌طوری‌که طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور در ارومیه بالغ‌بر ۳۰ میلی‌متر و در اشنویه و ارتفاعات به ۵۰ میلی‌متر هم می‌رسید.

 

حسن نیا گفت: علی رغم فروکش کردن سیل، تمام راهداران استانی در حالت آماده‌باش قرار دارند و خوشبختانه سیل فروکش کرده است.

 

عضو گروه ویژه بررسی استان‌های سیل‌زده گفت: تاکنون برآوردها این است که مبلغی در حدود 80 تا 90 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و کردستان وارد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.