| کد خبر: 127491 |

بندرعباس فعالترین مرز ترانزیت ورود کالا در کشور

تین‌نیوز| تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.
 

​به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس علیرضا مجرد گفت :تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود : در 12 ماهه سال 1395 بندرشهید رجایی  با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.
وی اضافه کرد : در این مدت دو میلیون و 799 هزار و 905 تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

مهندس مجرد بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.
مجرد  همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر  را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند

و 80 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها 20 متعلق به سایر مرزهای کشور است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان  به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی 12 ماهه سال 95 ،  هفت میلیون و 816 هزار و 247تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده است . که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش داشته است .

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.
ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.