| کد خبر: 127387 |

در سفر استانی به مازندران انجام شد

◄ گره دیگری با تدبیر و امید باز شد

تین‌نیوز| در حاشیه سفر استانی رییس جمهور به مازندران، قسمتی از بزرگراه پل‌سفید-قائم‌شهر و تونل‌های محور نوشهر-چالوس به بهره‌برداری رسیدند.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت:‌ بهره‌برداری از باند دوم بزرگراه پل سفید-قائم‌شهر به طول 40  کیلومتر موجب افزایش ظرفیت ترافیک، کاهش زمان سفر به میزان 36 دقیقه به ویژه در ایام تعطیلات و صرفه‌جویی در مصرف سوخت به میزان 1 میلیون و 500 هزار لیتر در سال می‌شود.

وی ضمن اشاره به واقع شدن این محور در کریدور شمال-جنوب عنوان کرد: این کریدور مناسب‌ترین مسیر ارتباطی بین استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان است که کلیه بار ترانزیتی استان‌های مزبور به ویژه از منطقه اقتصادی بندر امیرآباد از این کریدور به مناطق مرکزی و جنوبی کشور حمل ‌می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی حجم بالای ترافیک در این مسیر را موجب سختی اجرای عملیات در این منطقه  دانست و اظهار داشت: علاوه بر ترافیک مسیر، عملیات اجرایی در مناطق کوهستانی و احداث 1/5 کیلومتر تونل، دیوارسازی حجیم و مجاورت با رودخانه تلار از دیگر مواردی است که اجرای این پروژه را با سختی رو‌به‌رو کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین در خصوص ساماندهی اتصال کمربندی چالوس-نوشهر گفت: طرح اتصال کمربندی چالوس به کمربندی نوشهر به منظور تامین ارتباط مناسب شرق و غرب استان مازندران و اتصال آنها به آزادراه تهران-شمال احداث شده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن ترافیک سنگین بین استان‌های تهران و مازندران از محور کرج-چالوس و بهره‌برداری از منطقه چهار آزادراه تهران-شمال این طرح موجب کاهش زمان سفر به شمال کشور و رفع گره ترافیکی در پل رودخانه چالوس می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: ‌این طرح شامل یک دستگاه تونل به طول 530 متر در کنارگذر نوشهر-چالوس، یک دستگاه پل در مسیر باند شمالی کنارگذر بر روی رودخانه چالوس و در مجاورت پل قدیم به طول 430 متر، تقاطع غیرهمسطح حدفاصل تونل و کمربندی نوشهر و تقاطع غیرهمسطح ابتدای کمربندی نوشهر است که در این محدوده به بهره‌برداری رسیدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.