| کد خبر: 127539 |

نیاز به اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای بهسازی راه‌های غیرشریانی استان همدان

تین نیوز| مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک و مسکن استان همدان که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد، گفت: برای بهسازی راه‌های غیرشریانی استان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری با بیان اینکه ۱۱۰۰ کیلومتر راه غیرشریانی به غیر از راه روستایی در استان وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر بهسازی راه‌های غیرشریانی نوسازی ناوگان جاده‌ای استان نیز ضروری و نیازمند اعتبار است.

 

وی افزود: استان همدان دارای ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۵۹۸ کیلومتر بزرگراه است که ۳.۹ درصد از سهم بزرگراه‌های کشور را دارا هستیم.

 

وی با بیان اینکه ۷۹.۶ درصد راه‌های روستایی استان آسفالته است، بیان کرد: این در حالیست که ۵۰ کیلومتر از راه روستایی استان شنی است و قرارداد آسفالت این راه‌های روستایی منعقد شده است و اگر این میزان جاده بهسازی و آسفالت شوند پرونده راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان بسته می‌شود.

 

رودباری از وجود ۹۶ شرکت حمل‌ونقل بار و ۵۳ حمل‌ونقل مسافری در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: همچنین در حوزه حمل‌ونقل ۲۲ هزار نفر در استان دارای کارت هوشمند هستند.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۱۳ هزار و ۹۰ دستگاه کامیون در استان همدان وجود دارد که معادل ۳.۷ درصد ناوگان باری کشور است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۱۶ دستگاه معادل ۵۱.۳ فرسوده است.

 

وی با بیان اینکه مشکل اصلی استان همدان در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای فرسودگی ناوگان باری و مسافربری است، افزود: میانگین سن ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در همدان بیشتر از میانگین کشوری  است.

 

رودباری با اشاره به اینکه در حوزه مینی‌بوس فرسودگی شدیدتر است، اظهار کرد: استان همدان دارای یک هزار و ۲۲ مینی‌بوسی است که ۸۹ درصد این ناوگان مسافربری فرسوده هستند.

 

رودباری افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان نیازمند روکش و ۳۰ درصد به لکه‌گیری و روکش نیاز دارند و این در حالیست که هر سال خرابی راه‌های غیرشریانی به سال بعد منتقل شده و اکنون اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به جهت بهسازی راه‌های غیرشریانی نیاز است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان وجود دارد افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و لکه‌گیری و آسفالت نیاز است.

 

رودباری تصریح کرد: استان همدان در مسیر استان‌های غربی کشور قرار دارد که به منظور ایمنی راه‌ها، ۶۶ دستگاه ترددشمار نصب شده که ۱۱۱ میلیون تردد را به ثبت رسانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.