| کد خبر: 232871 |

◄ قرارداد برقی کردن قطار تهران-مشهد به زودی نهایی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام ضرورت راه‌اندازی قطار حومه‌ای جهت تسهیل و تسریع در ترددها از نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران- مشهد به زودی خبر داد و بر رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص ودیعه مسکن و اجاره و عدم نقل و انتقال مستاجران تاکید کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام ضرورت راه‌اندازی قطار حومه‌ای جهت تسهیل و تسریع در ترددها از نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران- مشهد به زودی خبر داد و بر رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص ودیعه مسکن و اجاره و عدم نقل و انتقال مستاجران تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم ورود ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور و همچنین امضای تفاهم‌نامه برقی کردن قطار حومه‌ای تهران- گرمسار، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: سال هاست موضوع برقی کردن راه آهن در دستورکار بوده که با وجود امضای قرارداد در سنوات گذشته عملا هیچ اتفاق عملیاتی رخ نداد که دلایل گوناگونی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در بیان برخی از دلایل برقی نشدن راه آهن، گفت: مهمترین دلیل برقی نشدن راه آهن استفاده و تاکید بر حضور کشور، فاینانس و شرکت خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کنسرسیوم برقی‌سازی راه‌آهن حومه‌ای تهران-گرمسار

عضو کابینه دولت دوازدهم تلاش های دولت دوازدهم را بر برقی کردن قطار برای امسال و در برنامه ورود ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور و امضای تفاهم‌نامه برقی کردن قطار تهران-گرمسار محقق دانست و افزود: امیدواریم موضوع برقی کردن قطار حومه‌ای تهران-گرمسار به دیگر خطوط نیز تسری یابد و با اینکار عملا بتوانیم برقی کردن قطارهای حومه‌ای را که رفت و آمد حومه به تهران و بالعکس را تسریع و تسهیل می ‌کنند، سرعت ببخشیم.

اسلامی اظهار امیدواری کرد تا قطار برقی تهران-مشهد که مذاکرات برای انجام آن در حال بررسی است به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

وی از دیگر موضوعات حائز اهمیت در شرکت راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران را تحول اساسی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا موضوع ترانزیت بین‌المللی به عنوان اولویت راه آهن پیگیری شود و با اینکار در جهت احیای راه‌ابریشم گام‌های اساسی برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی توجه ایران و سایر کشورها به حمل و نقل ترکیبی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: امیدوار هستیم با گسترش زیرساخت های ریلی و شبکه ریلی بتوانیم هدف جا‌به‌جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال را محقق کنیم و با این اقدام گام بزرگی در انتقال بار و مسافر از جاده به ریل برداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    تلاش اول ایران باید ایجاد صنعت ترانزیت در کشور برای اتصال ابرکشورهای شرقی بهش شمال و غرب آسیا و آب های آزاد جنوب به شمال آسیا باشد !!!! ایران به داشتن و ایجاد صنعت ترانزیت در ابعاد گسترده و حجیم نیاز واجب دارد !!!!!!!